Frusna tår

Började mina fasterliga plikter i morse i ishallen i Vaxholm där den 7-åriga brorsonen hade match. Men jag måste nog säga att jag ändrat uppdattning om Vaxholm. Har alltid trott att de varit en välbärgad kommun men icke! De kylde nämligen inte isen underifrån som brukligt är utan satsade uppenbarligen på att köra via luftkyla i stället. Herregud vad kallt det var där! Till råga på allt så körde de två matcher efter varandra. Länge sedan jag frös så mycket.
 
Sen klockan tre var det dags igen men då för 8-åringen. Den gången var det i en "normal" ishall där man iaf kunde vistas. Så nu har jag nästan gjort mina hockeyplikter för i år va? Borde väl nästan bli värt att jag får ta del av deras NHL-kontrakt sen? ;-) Men det är kul att se hur mycket de utvecklas från år till år. Och de blir ju så glada när de ser att man sitter på läktaren...
 
Nu är det dags att försöka tina till normal temperatur under duntäcket. Men är det verkligen, verkligen måndag i morgon???

Kommentarer
Cilla

Rögle BK är ett fin lag annars...

Svar: Men de ger minsann inga hus till mig som jag försöker intala mina brorsöner att de ska göra när de är proffs. :-)
Ellen



2013-01-28 @ 08:57:07


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>