Börjar bli nervös

Nu börjar det första inseminationsförsöket närma sig med stormsteg! På söndag eller måndag är det dags. Jag har inte varit speciellt nervös över det tidigare men idag kom det över mig av någon anledning. Helt plötsligt känns det så verkligt! Jag vet att jag måste försöka koppla bort det och inte gå och oroa mig men hur lätt är det??? Är ju en jäkla press med alla de här funderingarna som snurrar. Kommer det att fungera så att jag blir gravid? Hur många försök kommer det att ta? Hur ska jag mer förbättra de små chanser jag har? Hur reagerar jag om/när jag får mens? Hur skulle jag klara av ett eventuellt missfall?
 
Sån här statistik får jag lite extra ågren över:
"Kvinnor mellan 35 och 40 år behöver i genomsnitt ca. 6-7 inseminationer att bli gravid, och kvinnor över 40 år bör i genomsnitt insemineras 10-11 gånger innan du blir gravid. Denna tidsram är jämförbar med den tid det tar att bli gravid efter samlag med en man med en bra spermier.
Våra siffror visar att du är under 35 år, risken för missfall ca. 19% och du är över 40 år är tyvärr ca. 44%.
Anledningen till att det tar längre tid att bli gravid och risken för missfall är stor när du är över 40 år gammal motiveras av att äggen har varit äldre, och är inte av god kvalitet som när du var yngre."
 
Jag fyller ju 40 i augusti så jag ligger precis på gränsen och skvalpar. Varför satte jag inte igång med den här processen tidigare för???
 
 
Frossle.com

Kommentarer
Cilla

det kommer gå finemang!



2013-06-05 @ 11:04:10


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>