Home sweet home med ågren

Har varit iväg på övning med Hemvärnet i helgen och kom hem sent igår till ett regnigt Stockholm. I onsdags, dvs dagen innan vi åkte, så hade vi after work här på jobbet. Jag hade med mig så att det skulle räcka till två glas vin men jag nöjde mig som vanligt inte där. Har inga som helst minnen eller fragment av hur kvällen fortlöpte eller slutade utan första minnet är när jag vaknade av klocka på morgonen.
 
I dag när jag kom tillbaka till jobbet så kröp jag nästan efter väggarna pga ångesten över vad jag kan ha gjort i fyllan och villan. Först fick jag frågan om det blev sent. Men den är ju ganska lätt att bara prata bort. Men sen kom en annan och frågade var jag tog vägen på puben. Och där måste jag ha sett ut som ett frågetecken och fick helt plötsligt väldigt mycket att göra. :-(
 
Vad är felet på mig? Varför kan jag inte bara göra som alla andra och ta två glas vin och sen gå hem? Varför utsätter jag mig för detta för? Alltså, det här är verkligen ett problem för mig och jag vet innerst inne att det är ett missbruksproblem att inte ta ansvar för sina handlingar och inse sina begränsningar. Men nu får det banne mig vara slut på det här!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>