Lite sorglig dag

Igår kväll när jag gick och la mig så började jag tänka på lilla Finduz. Det är SÅ tomt utan honom här hemma! När den första katten gick bort förra året hade jag ju liksom honom kvar och den här tiden som jag haft ensam med honom svetsade verkligen samman oss. Nu bara väntar jag att han ska komma ut ur sovrummet och titta fram med sitt lilla huvud bakom dörrposten. Och jag har till och med kommit på mig själv att ropa på honom här hemma ett par gånger. Tänk att det kan bli så tomt när ett husdjur går bort. :-(
Ovanpå denna ganska sorgliga dag hade fakturan kommit från djursjukhuset idag. Tur att man har en mamma som man kan låna pengar av må jag säga! Känns extra surt eftersom att det i alla fall slutade med att han inte finns kvar längre.
 
 
Fick världens chock att det hamnade på den enorma summan. Det var liksom ingen som pratade om på sjukhuset att det var såna kostnader vi pratade om. Och rent ekonomiskt var det tur att jag lät honom somna in i stället för att genomgå ytterligare en operation som de föreslog.
Så för att lugna ner mig lite med gråten både över katten och för alla pengar så satte jag mig ett tag på balkongen och försökte njuta av blommorna där ute lite.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>