Hej, mitt vinterland

Äääntligen har det kommit lite snö! Och om det fortsätter så här någon dag till KAN det till och med bli till att plocka fram längdskidorna. Visst, man hade nog kunnat åka i dag men fläckvis var det lite slaskigt.
 
Det är så konstigt; när jag bodde norr om stan och var ute och gick träffade man i princip aldrig någon. Nu när jag bor på södra sidan är det helt tvärtom; det är familjer ute på picknick, det är gamla tanter ute med rullatorn, det är motionärer i alla olika kategorier osv. Vad beror detta på? Att de på norra sidan tar bilen till gymmet och tränar där i stället för att löpa utomhus? Att barnen på norra sidan i större utsträckning har tillgång till tv-spel och dyra fritidsaktiviteter? Vad tror ni? Jag blir i alla fall lite glad av att se att det är fler än jag som gillar att vara utomhus.

 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>