Fullspäckad helg

I fredags satt jag som på nålar precis hela dagen på mötet inför det att jag skulle åka hem till en kille i Hemvärnet. Jag var ju ganska osäker på varför han ville träffas, vad avsikten var. Och inte blev jag ju klokare efter nästan ett dygn hos honom! :-( Käkade middag, drack vin och sen satt vi och pratade. Helt plötsligt var klockan två och det var dags att gå och sova. Sov i hans dubbelsäng men vi låg på varsin sida av den i princip hela natten lång.
När vi vaknade blev det frukost, promenad och sen fika ute i solen innan det var dags för mig att åka hem igen.
Snacka om att jag känenr mig ännu mer frustrerad nu! Och jag vet ju inte ens vad jag själv tycker och tänker då jag känner mig helt blockerad där uppe. Men vi ska ses igen (kanske till helgen redan) och då klarnar det förhoppningsvis lite.
 
När jag kom hem i lördags drog jag efter lite piffande in till stan för galamiddag på Karlbergs slott. Det var en trevlig kväll om än lite för lite mat till middagen. Men i det stora hela kändes det väldigt speciellt att skrida igenom salarna och vara så finklädd. Det var väldigt högtidligt med pompa och ståt av musikkåren när man anlände och sen en operasångerska som underhållning. Och med allt det bling-bling och alla medaljer som officerarna hade på sig gjorde ju att jag gick igång totalt. Fast jag var hemma "redan" vid två-tiden på natten. Passade på att åka hem när jag kunde få skjuts av en som bodde åt mitt håll.
 
Under hela gårdagen var jag lite off i huvudet. Tog mig i alla fall ut på en promenad hem till en kompis för en fika och sen gick vi in till stan för att gå på bio. Vi såg "Tillbaka till Bromma". Ett gott råd: se INTE den! Var inte värd pengarna och vi satt bägge två och gäspade.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>