Sjuuukt rolig fest

Snacka om succé min och kompisens 70-årsfest gjorde förra lördagen! Eller det är de reaktionerna som vi har fått efteråt i alla fall.
Allt klaffade som det skulle: lokalen var toppen, smörgåstårtorna kom fram som de skulle, bildspelet funkade, livemusiken levererade och musiken höll folk på fötterna. Och sen hade ju folk verkligen gått in för det där med 70-talstema med kläderna. Det var typ 80% av gästerna som hade gått mer eller mindre all in vilket ju självklart var jättekul. Det enda som smolkade kvällen lite var att någon spillde ut ett glas rödvin över biljardbordet. Ja, ja. Något sånt får man ju räkna med.
Var så himla glad över mina vänner som kom. Försökte få lite tid med alla men det är ju svårt att hinna med så mycket som man skulle vilja. Speciellt hade jag velat hänga mer med väninnan som kommit upp ända från Jönköping men vi får försöka träffas vid ett senare tillfälle i stället. Dock blev jag väldigt besviken över de som hade tackat ja men som inte dök upp. Jag menar; det är ju en hel del jobb som ligger bakom en fest med mat och allt. Och en av de som inte dök upp hade tom bett om specialkost. *morr*
 
Grejade att dansa runt i mina platålackstövlar till midnatt ungefär sen fick jag byta till något bekvämare. Vid halv fyra var jag så trött att jag knappt kunde stå på benen så då lämnade jag den andra värdinnan att stanna kvar med de få som inte hade åkt hem ännu. Hon hade tydligen kommit hem halv sju på morgonen! Inte konstigt att hon såg ut som ett vrak när vi träffades för att städa på söndagen.
 
Skandaler? Ska väl vara att min barndomsväninna hade en massa kuckilur för sig med en av den andra värdinnans mans arbetskompis. Jag vill inte ens veta hur långt de gick och jag tänker inte forska vidare i det heller. Det hade väl inte varit någon stor grej så där, hon är ju vuxen och får stå för sina handlingar, om det inte hade varit för att hon hånglade med värdinnans man på mitt födelsedagskalas i somras. Hade det inte räckt med en av dem liksom? Nu tror ju värdinnekompisen att min barndomskompis är värsta sortens slampa och det kommer ju bli svårt att bjuda dem på samma middag i fortsättningen om man säger så.
 
Summa summarum av festen är att jag är helnöjd och hade jätteroligt även om det kommer att dröja tills jag har fest nästa gång.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>