Nytt år, nytt jobb

Och för den delen även ny befattning inom Hemvärnet. Glömde ju helt bort att berätta om det i gårdagens årskrönika. Har nu tillträtt som stabsgruppchef vilket ska bli en mycket rolig utmaning. Tänk att JAG ska vara den som leder arbetet i staben. Kan bli spännande att se. :-)
 
Jag har som sagt var börjat mitt nya jobb idag som assistent/kontorist på en av administrativa avdelningarna inom Landstinget. Känns väldigt stimulerande att vända blad och börja något nytt efter de senaste årens uttråkande arbete. Kommer iofs i princip ha samma grunduppdrag som på mitt förra jobb men med vissa tillägg inom marknad och kommunikation.
En rolig detalj som gjorde mig alldeles chockad var att de har stämpelklocka!?! Visserligen elektronisk i datorn men ändå. Det är väl ens knappt så att de få fabriker som finns kvar använder det. Och så finns det fortfarande kontor som använder det. Hade faktiskt svårt att hålla mig för skratt när jag fick höra om detta system. Och jag kanske får erkänna att det är liiite jobbigt också med tanke på att jag myglat ganska mycket med tiden senaste åren och knappast jobbat heltid. Hur ska jag palla med att jobba de timmar jag faktiskt är anställd för? ;-)
 

Kommentarer
Cilla

Det har vi med... in på morgon, ut på lunch, in efter lunch och sen vid hemgång!!

Svar: Konstigt, konstigt... Det är liksom så långt från verkligheten för mig när det är år 2015. MEN, jag ska inte klaga utan rätta in mig i ledet. Är kanske bra för mig och för att få tillbaka arbetsmoralen. :-)
Elly



2015-01-08 @ 13:09:34


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>