Intensiva dagar del 1

Ja ni, det har varit några väldigt händelserika dygn i frökens liv sedan i torsdags. Jag började bli risig i magen där på torsdagen dagen före midsommar och trodde först att jag hade ätit något konstigt då allt bara rann rakt igenom. Sen bara fortsatte det och tilltog rejält. På onsdagen gick jag hem från jobbet då det blev outhärdligt att springa på toa hela tiden.
 
Hur som helst, i torsdags skulle jag "jobba hemifrån" men jag var riktigt risig när jag vaknade efter att ha sprungit på toa halva natten. Ringde vårdcentralen men de hade inga tider varken samma dag eller på fredagen utan hänvisade till närakuten som öppnade vid kl. 17. Jaha, det var bara att härda ut hela dagen. Förstås ringde jag direkt när de öppnade och de hänvisade mig vidare till Sös-akuten. För diarré!!!
Kändes väl inte helt klockrent att åka dit med en sån åkomma men de tog in mig direkt och tog en massa prover samt satte in dropp. Tydligen var jag ganska uttorkad. De hittade ingenting på de blodprover de kunde analysera på en gång. Dock har jag inte fått svar på alla prover samt på odlingarna de gjorde.
De frågade om det var ok att de skickade hem mig efter att jag hade fått en liter vätska och det tyckte jag definitivt då jag redan vid det laget hade piggat på mig lite. Fick åka hem under förutsättning att jag lovade att komma in igen om det dåliga allmäntillståndet tilltog igen. Så jag kom väl in till Sös vid 6-tiden på kvällen och lämnade igen vid halv elva. Skönt att komma hem må jag säga!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>