Tillfälligt hemflyttad

Åh, idag har jag äntligen åkt hem igen om än bara för två nätter. Uuunderbart! Får ju bo hos pappa nu när jag inte kan använda den brutna armen med Lilleman. Men hur bra det än går att bo där så är det ändå skönt att komma hem till sina egna grejer. Var Lilleman är? Han får sova ett par nätter hos min mamma som bor i samma hus.
Så nu ska jag bo hemma i två nätter, hos pappa på söndag, hemma på måndag och sen hos brorsan tis-fre då jag återigen flyttar hem över helgen. Det är ju en rackarns tur att man är van att packa och bo i kappsäck sedan alla år i Hemvärnet.
 
Var på återbesök hos ortopeden i måndags och brottet ser ut att läka fint (som tur var hade benet gått rakt av och nu ligger benbitarna diktan mot varandra). Har brutit armen precis under axeln och antagligen är det en spricka också men det var tydligen svårt att se på röntgen. Ett inte helt ovanligt brott men det krävs en hel del egen sjukgymnastik för att återfå rörligheten till fullo. Så här efter två veckor måste jag nog säga att jag börjar bli ganska trött på att ha ont och inte kunna använda armen. Men det kunde ha varit värre; kunde ju ha varit benet...
 
bruten arm hälsningskort

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>