Hemlis om Yran kväll #3

Det blev så att jag åkte hem till Poe:s storasyrra och käkade middag och tog ett glas vin. Vi fick skjuts ner på stan av deras föräldrar för att vara på plats när Orup spelade. Det var väl ett sådär uppträdande måste jag säga. Sen var det väldigt lite folk också så pass tidigt att det gick att få igång något.

I pausen innan vi skulle kolla på Säkert! blev det ett glas vin på Storsjöteatern. Kändes väldigt kul att ha lite sällskap och kunna ta ett glas vin eftersom jag alltid annars kör. Efter detta glas vin blev det då Säkert! som var jättebra. Vidare därifrån upp till Håkan Hellström. Men han var en stor besvikelse. Lyssnade ju jättemycket på honom i början av hans karriär men nu tycker jag att allt låter likadant.

torg.jpg


Iaf, ner till krogstråket igen och drack två glas vin var innan det var dags för presidenttalet uppe på Stortorget. Vid det här laget var vi bägge två ganska "glada i hatten" och jag ska villigt erkänna att jag inte har det minsta koll på själva talet. :-( Men osmart som man är när man har alkohol i kroppen gick vi ner igen och drack ytterligare två glas vin. Sen försvann allting. Har inte den blekaste om vad som hände sedan mer än att jag helt plötsligt är på polisstationen och blir insläppt i en fyllecell!!! Är det verkligen ok vid min ålder? Borde man inte veta bättre då?
Hur som helst så har vi lite skilda åsikter om vad som hände där men jag säger att jag var där först och såg Poe:s syrra komma in i samma cell medan hon säger att hon var där först. Är det inte helt sjukt att vi har blivit tagna på varsitt ställe på stan men hamnar i samma cell?

Jag sov sen flera timmar på raken och vaknade bara till någon gång av Poe:s syrra som levde rövare hela natten. Skrek och bankade på dörren. Där kan man snacka ångest dagen efter... Vaknade vid 7-tiden och blev då utsläppt vilket även den andra tjejen blev.

Alltså, jag har verkligen ingen koll på vad som häder när man blir LOB:ad så här. Går det vidare i något register någonstans? Ja, ja. Det känns skönt att det inte var här hemma i alla fall men samtidigt väldigt pinsamt.

Nog om detta, nu glömmer vi det och går vidare i livet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>