Läggdax?

Nu är det nästan dags att gå och sussa inför den långa dagen i morgon. Tänkte försöka komma iväg vid senast 9. Ska ju stanna till i Ljusdal och hälsa på ett ex och det blir väl ganska lagom med lurre där. Ska bli kul att träffa honom igen då vi ju inte har träffats sedan första advent. Men observera att det INTE är så kul att träffa honom att jag ens överväger att jag vill ha honom tillbaka. Det hade aldrig funkat i längden och jag förstår i dag inte hur jag ens kunde tro att det skulle kunna bli något mer långvarigt. Jag hade blivit galen på hans snålhet och obeslutsamhet!

Datoravvänjning

Åker ju iväg i morgon och är borta tills på måndag. Funderar på att vara lite wild and crazy och åka iväg utan dator. Antagligen kommer jag att bli jättestressad men det kanske är bra att vänjas av lite? Hur 17 klarade man sig förr när man inte ens hade dator eller mobiltelefon? Snacka om avslappnad man måste ha varit!

Energitjuv som gör mig galen

Varför ska det alltid finnas energitjuvar på jobbet som bara tar och tar utan att ge något tillbaka för? Vi har en ”tant” här som går runt och pratar och pratar och pratar med folk utan att inse att absolut INGEN är intresserad av att lyssna på henne. Hennes chef är medveten om detta problem och har till och med tagit upp frågan med henne utan att något händer. Hur kan man ha så lite koll på omgivningen och deras signaler egentligen? När hon kommer och pratar så fortsätter vi andra att jobba under tiden och är mest lidande och inflikar bara ett litet hummande då och då. Kan någon bara komma och ta bort henne härifrån?


Tråkigt att plocka

Jag kan verkligen INTE förstå varför jag aldrig lär mig att det är lättare att hålla ordning från början än att hålla på så här en hel kväll och bara plocka allt man droppat på olika ställen runtom i lägenheten. Egentligen skulle jag behövt vara färdigplockad och packad i dag inför min tripp till Jämtland då jag ska iväg på hemvärnskurs i morgon kväll. Men tror ni att jag är det? Nej, just det. Är ju så tråkigt och då är det lätt att hamna framför tv:n/datorn i stället.

Nya arbetsuppgifter

Har ju senaste tiden hållt på att ruttna på mitt jobb. Haft alldeles för lite att göra samt ganska tråkiga arbetsuppgifter som vilken liten 19-åring som helst skulle kunna göra. Jag hade ett samtal med min chef om detta så sent som förra måndagen och det verkar ha gett utfall fortare än jag trodde. Så från och med i mitten av mars kommer jag att vara med och göra risk- och sårbarhetsanalyser på sjukhusen. Ska verkligen bli en rolig utmaning! Äntligen får jag använda huvudet till något vettigt...


Tillfreds med livet igen?

Har ju som ni kanske har märkt inte mått så där toppen senaste tiden och varit ganska labil. Visst, mycket av känsloyttringarna kanske har berott på Johan men samtidigt så har jag gått och varit låg och irriterad mest hela tiden. Speciellt här på jobbet. Stänger in mig i min egna lilla värld med lurarna i öronen och orkar inte riktigt vara social. Har även sovit risigt om nätterna vilket har gjort att jag gått och varit trött som ett halvt lik senaste tiden. Men NU har jag ringt till farbror doktorn för att träffas och eventuellt öka på min dos av Citalopram. Skulle vara skönt att få känna sig om än inte lycklig så i alla fall tillfreds med livet.

Så nu ska jag först åka iväg upp till Jämtland och få min avslappningsdos och sen till läkaren. Måste vara en bra kombination va?


Glad och avis på samma gång

Vad söt den lilla prinsessan är... Och vad stolta föräldrarna ska vara. Är verkligen jätteglad för deras skull att hon ser så fin ut. Är även glad över att vi nu kommer att ha ett kvinnligt statsöverhuvud under mååånga år framöver. Samtidigt är jag dock väldigt avundsjuk och blir lite ledsen inombords eftersom det är en av mina största sorger här i livet att jag inte har egna barn...




I´m home honey

Eller inte... Det fanns visst ingen mer än katterna här hemma som bryr sig om jag är hemma eller inte...

Drog lite tidigare från jobbet för att svänga förbi "Röda Stjärnans Militaria" som är en affär som säljer gamla ryska militärgrejer. Hade kollat innan vart den skulle ligga men kunde ändå inte hitta den. :-( Kan bero på att jag var lite stressad också eftersom jag skulle vidare för att IPL:a min överläpp. I dag körde vi med extra stark laser så jag hoppas att hårstråna ger med sig snart.

Direkt vidare in till stan igen för att träffa Poe:s lillasyrra som bor här nere för tillfället då hon praktiserar på TT. Vi var på "London restaurang & steakhouse" där jag käkade lammburgare med halloumi och tsatsiki. Heeelt ok... Och sen var det väldigt kul att träffa henne igen oxå...

Röda Stjärnans Militaria och Airsoft


Är våren här?

Nu börjar det att synas riktiga vårtecken runtomkring oss. Känns riktigt härligt att se efter en mörk vinter utan snö. Jag är alldeles för medveten om att bildernas kvalitet suger men jag vill ändå dela med mig lite vårglädje:

 


Jämtland: here I come...

Har i dag bestämt mig för att åka upp till Jämtland i helgen. Även fast jag var borta så sent som förra helgen då jag hade jättekul så känner jag ett stort behov av att åka bort igen. Är så himla trött och less hela tiden. Så det ska bli lite meditativt att åka bil dit upp. Kommer även att ta med längdskidorna upp till snön. Underbart!

Kommer att först bo hos mina släktingar tor-lör för att sedan åka till Poe:s syrra i Östersund lör-mån. Ska verkligen bli jättekul att träffa alla igen! Hoppas även att Poe är hemma så att jag får träffa honom igen när jag ändå är uppe.

Indalsälven vid halv tre på natten. I love it!


Boktips #11: Domedagen gryr

För en gångs skull så har jag läst en bok av Arto Paasilinna som jag hade lite svårt att komma igenom. Inte så att den var dålig eller så, absolut inte, men det var inte min typ av bok helt enkelt.

Bild och text från bokus.se:

Domedagen gryr (pocket)


När den förmögna Lena Lundmark kraschlandar med luftballong på isen till Enare träsk i den finska ödemarken kommer den ambulerande skogshuggaren Hermanni Heiskari till undsättning. Som tack för sin livräddande insats belönas han med att få leva lyxliv under ett helt år.

Lena Lundmark förälskar sig snart i den något burduse Hermanni och för att få fason på honom utser hon sin farbror Ragnar Lundmark till ledsagare och mentor. Nu ska Hermanni resa ut i världen, lära sig tala engelska, uppträda belevat och klä sig som det anstår en fin herre. Han ska också lära sig dansa och äta och dricka med måtta.

Det senare är inte alltid så lätt, och då och då ger sig Hermanni ut på egna äventyr.

Är jag påverkad?

Ok, jag erkänner: jag har nog mer känslor för Johan än jag har velat erkänna. Eller, jag är definitivt inte KÄR i honom som jag var i Poe. Mer det att Johan ger pirr inombords medan Poe helt klart gav mer trygghet och lugn. Tycker det är jättetrist att Johan vill vara singel ett tag till när han samtidigt verkar ha svårt att släppa mig och höra av sig. Han har hållt på och sms:at här hela kvällen ända fram tills vid 10 då det helt plötsligt blev tyst.

Fan, varför skulle Poe gå och bestämma sig för att han inte kände något och dumpa mig för? Vi hade kunnat få ett sånt himla bra liv tillsammans! Och tänk vad bra jag hade mått av att ha en sån lugn och trygg människa i mitt liv som tog ner mig på jorden när jag svävade iväg. Hade inte tvekat en sekund att lämna mitt liv här nere för att flytta upp till honom i Jämtland! Saknar honom faktiskt lite fortfarande då och då men säger som Melissa Horn: jag saknar dig mindre och mindre...

I´m in love

Åh, Danny är verkligen amazing...


Bild på Danny. Carl-Johan Söder/SVT


Home again

Gissa vem som både hörde av sig sent igår kväll OCH i dag? Hm... Vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Han har ju ändå sagt att han inte vill ha något seriöst. Ska jag ändå träffa honom och hoppas på att bli gravid? Fast jag vet inte riktigt om det är en sån bra idé ändå. För då blir han ju involverad och om han ändå inte vill ha något förhållande med mig så kan det bli jobbigt. Sen kan jag inte träffa honom utan att känslorna tar över, kommer bli jättekär i honom vad tiden lider. Och det är jag inte säker på att han riktigt förstår. Ja, ja. Jag har i alla fall ifrågasatt hur han har tänkt sig att vi ska träffas. Ute på stan för en fika eller?

Dagen har gått i hemvärnets tecken. Har både haft stabsarbete och framför allt varit ute och kört "Sprinter". Annorlunda bil att köra må jag säga. Tung, smal och hög. Kändes nästan lite vinglig.

 

Flingen är över

Så, då var den lilla flingen med Johan över. Är verkligen med blandade känslor må jag säga. Varför? Jo, helt plötsligt kläcker han ur sig: du vet väl att jag inte vill ha något seriöst va? Han har varken nämt eller visat några såna tendenser utan varit väldigt på och skickat en massa gulliga sms om att han saknar mig osv. Sen har han ju varit ganska mån om att vara artig och be om ursäkt om han förstått att jag blivit besviken över något. Så även om jag anat detta redan från början och kanske stundtals försökt att mucka fram det så känns det väldigt tråkigt...

Han var en kille jag hade roligt och skrattade mycket med. Sen var han väldigt fysisk också. Alltså så där när vi satt framför tv:n och så. Så visst tycker jag att det är trist att det inte blir något mer, hade nog kunnat blivit något bra.

Om jag ska vara helt ärlig så tror jag faktiskt att han helt enkelt fick kalla fötter när han började tänka lite mer på åldersskillnaden. Kanske inte är helt lätt för en 27-åring att stå upp för en tjej som är 38. Kompisarna har nog många taskiga kommentarer där. Ja, ja. Synd är det i alla fall. Men jag antar att jag inte hört det sista från honom. Har en känsla av att han kommer att återkomma på ett eller annat sätt.

Godisboxen.se


Lön=shopping?

Hade fått ihop lite för få steg igår och i dag så jag tänkte att jag går Götgatan bort till Skanstull. Men vad hände på vägen? Jo, eftersom att det är lönedag så var jag ju kung i baren så att säga. Kom hem med två par skor och två filmer. Visserligen var skorna på halva priset men det blev i alla fall typ 750:-! Måste försöka hejda mig. :-)


Skolka från jobbet och gå hem?

Nähä, kanske skulle man ta och skolka lite från jobbet nu när cheferna har lämnat kontoret och gå hem och ta helg i stället? Tycker inte att det är det minsta roligt här på jobbet just nu faktiskt. Har som sagt var hamnat mellan två stolar och jag tror inte ens att det är någon som märker om jag är här eller inte så länge jag gör det jag ska. Så himlans trist! Speciellt för mig som har ett behov av att känna mig behövd...

Tror vi på detta?

Är det någon som har testat detta och vet om det funkar:


Kan inte sluta gråta

Har nu tittat på Daniels presskonferens från i morse flera gånger och kan inte sluta att gråta av rördhet. Han visar ju så otroligt mycket känsla för ovanlighetens skull och är ju så himla stolt. Blir alldeles varm inombords!



Härligt uppvaknande

Blev så glad att jag nästan började gråta en skvätt över havregrynsgröten i morse när jag hörde nyheten om den nyfödda lilla prinsessan. Skönt att allt hade gått bra och att det hela gick ganska fort. Hoppas bara att de får det lugn de behöver nu när de ska lära känna varandra i den lilla familjen.


Onsdagstapas

Hamnade på "Barcelona Tapas Restaurang" vid Sergels torg. Har varit där tidigare så det var väl inget nytt direkt. Men det är ganska mysigt att beställa in smårätter och sen sitta och småäta och pilla med. För egen del blev det: serranoskinka med fårost, spett med scampi och champinjoner samt osttallrik. Och sen blev det ju ett glas vin också. Men nu är jag heeelt slut av min förkylning som inte är någon förkylning.


Bild från barcelonabar.com

AW-anti

Ska iväg på AW efter jobbet men känner inte alls för det egentligen. Dock är det så många inblandade från olika håll som det har varit svårt att få ihop tider med att jag känner att jag MÅSTE gå dit ett liiitet tag i alla fall. Har så rackarns ont i huvudet, känner mig allmänt risig och vill bara gå hem och lägga mig. Men någon timme ska jag väl klara av antar jag.


Äntligen bokrea

Det är en av höjdpunkterna på året när det är dags för bokrea. Nu köper jag iofs en hel del böcker året om, men just under rean så går jag in lite extra för att hitta "nya" böcker som jag inte har hört talas om tidigare. Och numera behöver man ju inte ens gå och trängas i affärerna utan kan sitta hemma framför datorn och beställa vilket dessutom blir billigare.
Dagens beställning från bokus.se blev:

- 1 st Jag hade en gång en blogg
- 1 st Gustavs grabb
- 1 st Boven i mitt drama kallas kärlek
- 1 st Victoria : prinsessan privat
- 1 st Depeche Mode : en biografi
- 1 st Livet deluxe
- 1 st Paradisets fångar

Den jag ser fram mest emot att läsa av dem är nog "Gustavs grabb" av GW Persson.

Läs vår reakatalog digitalt


Nu är det snart dax

Är så förväntansfull inför den kungliga nedkomsten! Har hört att Karolinska sjukhuset är väl förberett och omgärdat av säkerhet vid det här laget. Och det sägs att det bara är dagar kvar nu vilket man nästan kan se. Jag håller verkligen alla tummar och tår för att allt ska gå bra och att de får det lugn och den privacy som de behöver i detta.


Förkyld utan snor?

Kan man vara förkyld utan snor? I så fall är jag det. Har jätteont i huvudet, ögonen är svullna och svider samt att jag känner av i bihålorna. Exakt samma symptom som vid förkylning alltså utom den lilla detaljen med snoret då.

Parfym.se


Provresultat

Har i dag varit och fått svar på blodproverna jag tog igår. Och även fast jag inte trodde det innan så vad både blod- och järnvärden riktigt bra igen. Bra men ändå inte. Varför går jag då och är så himla trött och orkeslös hela tiden för? Vill och orkar ingenting alls känns det som. Hade varit bättre om det nu hade varit fortsatt risiga värden så att jag hade kunnat få hjälp. Nu får jag fortsätta i det här vakkumet. :-(

Reflektioner

Tänk vad andra tankebanor man kan ledas in på när man får lite hjälp på vägen. Kompisen som jag hälsade på i helgen är så klok och vettig och kom med helt nya vinklingar på grejen med Johan. Så från och med nu ska jag:
1. Inte gå och oroa mig för att det ska gå åt helsike.
2. Inte bestämma åt honom vad han ska tycka och tänka, han är gammal nog att tänka själv och ta konsekvenserna av det.
3. Njuta av att jag har honom nu!

Vi pratade en hel del om det där med att han vet om att jag gärna vill ha barn och att han ändå väljer att inte skydda sig. Är det för att han själv vill ha barn? Eller kan han kanske inte så att det inte spelar så stor roll? Hur som helst så är han 27 år och då borde veta hur barn blir till och därigenom borde skydda sig om han nu inte vill riskera att hamna i den situationen. Ja, ja. Någon månad till kan han få och strula innan han får lov att skärpa till sig. :-)


Provtagning

I morse var det så dags för att gå och ta nya blodprover efter min upptäckta järn/blodbrist i början av december. Jag verkligen hatar att ta blodprov. Nästan svimmar bara av att se provrören. Fast i dag lyckades de få ut två rör på första försöket utan att behöva stick om vilket är en seger i sig. Men efteråt var jag tydligen helt vit i ansiktet och fick sitta ett tag i väntrummet för att bli normal igen. :-)


Myspyshelg

Har haft en superbra helg nere i Jönköping! Synd bara att den gick alldeles för snabbt. Kom ner först vid halv åtta i fredags så då blev det mat och lite vinslappande.
I går var vi ute en sväng på stan innan vi åkte till IKEA för en fika. På kvällen skulle vi gå ut. Dock satt vi kvar ganska länge hemma vilket resulterade i att jag hann få i mig typ 1 1/2 flaska vin=ganska berusad. Gick ut på en pub och tog en cider innan vi vinglade hem för att lämna jackorna innan vi skulle vidare. Dock däckade jag på sängen och snarkade högt inom två röda! Så blev det med en utekvällen. :-(

I dag var det lite segt i mössan så det blev promenad och McDonalds innan det var dags att köra hemåt. Hamnade i värsta snöstormen på vägen vilket gjorde det jättejobbigt att köra. Men hem kom jag i alla fall.

Nu ska jag gå och sussa men återkommer med lite andra reflektioner från helgen i morgon.

 


Nu drar jag iväg på minisemester

Nu är det äntligen dags att åka till Jönköping för att hälsa på min gamla gymnasiekompis. Ska verkligen bli jättekul att träffa henne igen då vi inte har setts på närmare ett år. Och tänk att vi redan har känt varandra i 20 år!!!

Så nu ska jag brumma iväg med det spanska vilddjuret söderut. So long så ses vi på söndag igen. :-)

Längtan

Har kommit på att jag längtar väldigt mycket här i livet: längtar efter snö, längtar efter kärlek, längtar efter sommaren, längtar tills att klockan blir två så att jag kan åka hem och sedan vidare till min kompis, längtar efter mina brorsöner, längtar efter att bli rik, längtar efter barn, längtar efter ledighet osv. Är det en energitjuv att gå och längta eller är det just längtan som gör att man får ett driv att komma framåt i livet?


Dagens inköp

Så, de här tre plaggen inhandlades tidigare idag. Är riktigt nöjd med tanke på att hela kalaset bara kostade 160 svenska kronor! :-)

 


Undrar just vad jag ska ha på mig i morgon...

Shopping

De hade rea 50% på min favvissecondhand så självklart var jag bara tvungen att gå dit i dag. Egentligen gick jag dit för att hitta en muff till min persianpäls. De hade ingen muff men däremot kom jag ut med två klänningar och en blus för sammanlagt 160:-. Bild kommer lite senare då det redan ligger i tvättmaskinen. :-)

Nu blir det lite städning och packning inför min weekendresa till Jönköping.

Trist sits

Ni som har läst här tidigare har kanske förstått att jag har en stor längtan efter barn trots att jag är singel. Riktigt känner hur dagarna försvinner en efter en och snart är det för sent.

Senaste dryga året så har jag börjat få så himlans jobbiga mensperioder med världens störtblödningar. Så i går var jag äntligen iväg på mitt livs första gyn-undersökning (bara träffat barnmorskor förr). Hon gjorde ett ultraljud på livmodern och äggstockarna och det såg tydligen bra ut. Men för att komma till rätta med blödningarna så att jag ska få ett drägligt liv även dessa dagar i månaden så ville hon att jag skulle överväga en hormonspiral. Problemet med en hormonspiral är ju det att när man väl satt in den krävs det lite planering om jag nu skulle träffa någon som jag vill sätta fart på barnproducerandet med. Sen sitter det hormonet i ett tag efteråt när man tagit ut spiralen.
Alternativ två var minipiller. Då är det iaf bara en månads förskjutning på graviditetsmöjligheten.
Alternativ tre är att helt enkelt försöka minimera blödningarna genom att äta Cyklokapron.

Som det känns nu så kommer jag att försöka med alternativ tre till att börja med. Sen får jag stå ut med allt det där andra som mensen innebär vad gäller magkramper osv. För jag vill absolut inte äventyra chansen att kunna bli gravid på något sätt.

Kändes faktiskt ganska trist att få höra detta. Visst, det går ju att avhjälpa och jag är inte döende i alla fall. Men det där med barn har blivit en sån himla stor grej för mig att det här gör mig ännu mer stressad över situationen.

Spontant onsdagsinfall

Kände mig så himla uttråkad här på eftermiddagen att jag drog från jobbet redan vid fyra och gick på bio i stället. Skönt att gå iväg själv och gå in i sin egna värld.

Dagens film blev "Järnladyn" om Margaret Thatcher. Den var verkligen bra! Snacka om styrka i den damen. Tänk om man hade haft lite av den, då hade man kommit långt här i livet. En film som många tjejer skulle behöva se för att få styrka och mod att stå på sig i den här mansdominerade världen.

Bild och text från sf.se:


Hon är kvinnan som kom från ingenstans, trotsade klass-och könsbarriärer och gjorde sig hörd i en mansdominerad värld.
Det är en film om makt och priset man får betala för att få den. Ett enastående porträtt av en riktig järnlady.

London 2008. I sin vackra våning förbereder den åldrade före detta premiärministern Margaret Thatcher frukost till sin man Denis, precis som hon har gjort varje morgon av sitt gifta liv. Men Denis lever bara i hennes fantasi. Fångad i en frustrerande passiv tillvaro och kämpandes mot sin sviktande hälsa, överöses Margaret med minnen. Fragment av privatliv och karriär trängs i hennes hjärna och hon återupplever dem med levande intensitet. Medan hon kämpar för att behålla kontakten med verkligheten, retas och kivas Denis med henne. Kampen, triumferna, sveken – vad åstadkom hon till slut? Och var det värt de uppoffringar hon fick göra?


Kurs med efterföljande halka

Har varit på kurs med Hemvärnet hela kvällen lång (lika bra att gå in helt för att glömma den här skitdagen) och döm om min förvåning när vi blev utsläppta och det hade snöat typ en decimeter! Tydligen hade det kommit ganska nyligen då plogbilarna inte ens hade hunnit ut på Nynäsvägen vilket gjorde att det var snorhalt! Och med mina odubbade däck känns det inte helt klockrent att köra i så pass mycket snö. Men, men. Det var bara till att ta det lugnt och ha det berömda ägget under gaspedalen.



Och apropå alla jävla hjärtans skitdag: Johan har som förväntat INTE hört av sig. Så man kan nog faktiskt säga att han har gjort sitt här nu! Tack och hej, leverpastej...

Tips på tyst retreat?

Är lite sugen på att åka iväg några dagar på tyst retreat. Alltså där jag inte pratar med någon, ingen pratar med mig och jag slipper höra andra som pratar med varandra. Är det någon som har tips på ett sånt ställe? Vet liksom inte riktigt i vilken ände jag ska börja leta eller vad jag ska leta på då jag bara får upp förslag på spa-ställen.


Alla jävla hjärtans dag

I dag är nog den absolut värsta dagen på hela året! Som tur är så har jag en hel del annat att fokusera på. Som singel är den här dagen och nyårsafton antagligen de dagar man känner sig som allra ensammast.

Om jag ska vara helt ärlig så har jag aldrig blivit "firad" denna dag. Först var jag ju singel under många år och sedan har jag haft två väldigt oromantiska killar som bara tyckt att den här dagen är "kommersiellt tjafs". De har nog inte riktigt förstått att en väldigt liten gest kan betyda väldigt mycket. Och Johan tror jag ingenting alls om. Han är verkligen världens skummaste som periodvis är jättepå för att sedan försvinna persiodvis. Pallar inte riktigt med sånt.

Ska man gå hem och dra täcket över huvudet i stället och försöka sova bort singelångesten?


Läggdax för att glömma?

Tror faktiskt att jag går och lägger mig och försöker glömma bort att jag känner mig ensam och ledsen inombords. I morgon är en riktig skitdag!!!
 


Kvällens snacks

Har varit helt sjuuukt trött i dag vilket uppenbarligen har synts ganska bra eftersom att flera stycken har kommenterat hur trött jag ser ut.

Nu blir det som vanligt slapp i soffan med kvällens snacks:


Beslut taget

Efter lite övervägande och tänkande har ett beslut mognat fram. Har ju stått still efter min magsäcksoperation nu i typ 2 1/2 år och nu senaste tiden tom gått upp ett par kilo vilket INTE är bra.
Jag är mycket väl medveten om att jag äter fel på fritiden och äter alldeles för mycket onyttigt. Innerst inne vet jag att om jag bara slutar äta godis, chips och kakor på vardagarna kommer det att gå av bara farten. Så jag ska "mjukstarta" med den dieten. I alla fall försöka för jag vet av erfarenhet att det är jättesvårt att dra ner på sockret i vardagen. Men man måste ju börja någonstans...


Härlig soldag med brunch

I dag var det dags att käka den där brunchen som pappa fick i födelsedagspresent förra veckan. Maten var helt ok och det var riktigt trevligt. Och det bästa av allt var att det var så fint väder och allt när vi fick fönsterbord mot vattnet. Sen efteråt blev det en långpromis i solen för att ladda ljus och D-vitaminer inför veckan.




 

 


Drömmarnas horisont

Skumt det där med drömmar. Var får huvudet allt ifrån egentligen? Har drömt jättekonstiga saker i natt. Varit på platser jag aldrig tidigare varit och träffat/umgåtts med folk jag aldrig har träffat i verkligheten. Fast det var ganska roliga saker så det vore ju inte helt fel om det hände i verkligheten också.


David Lindgren

Fasiken vad bra han var! Och det var så gulligt där att han nästan började gråta när han gick fram till scenen. Tycker det är superkul att han gick vidare då han i princip kommer från ingenstans. Och låten var väldigt bra enligt mig också, tror att den kommer att komma bra i finalen. Sen höll jag iofs på Di Leva som andra val till finalen då han är en av mina favvisartister. Men man kan ju inte få allt här i livet. :-)




Skidåkning och träningsvärk

Har äääntligen tagit årets första skidtur. Tog min vanliga tur ner på sjöarna som tar ca 1 1/2 timme. Fast redan innan jag var hemma igen så kände jag av träningsvärken i ljumskar och bröstmuskler. Undrar just hur stel jag kommer att vara i morgon bitti när jag vaknar. Då kan man verkligen snacka om tant. :-)

 

Lååång dag

Äntligen hemma igen efter en mycket lång dag och en ännu längre AW med några f.d. hemvärnskollegor. Herregud vad kul vi haft det i kväll! Känns som om det är väldigt länge sedan jag skrattade så mycket. Verkligen befriande att skratta så hjärtligt. Man blir liksom lättare på något konstigt sätt...


Här händer det grejer

Under eftermiddagen här på jobbet har det hänt grejer vill jag lova. Först har lokal-nyheterna varit här och intervjuat vår vd då det har uppdagats att vår julfest var för dyr samt att beslutet om den inte hade tagits på rätt sätt.
Sen när vi satt och fikade blev jag välkomnad till min nya avdelning av kollegorna. Synd bara att cheferna hade missat att berätta denna "lilla detalj" för mig innan. Det hade ju varit så mycket schysstare om jag hade fått veta att det var klart INNAN det kommunicerades ut. Då hade jag ju liksom varit förberedd och inte behövt se ut som en fågelholk.

Nu är det hur som helst dags att lämna kontorsstolen för lite mys med hemvärnskollegorna på puben. Ska bli kul!


Bra start på dagen

Började dagen med bjudfrukost på stan. Det var ett företagsevenemang inkl. föreläsare av en inspiratör som pratade om vikten av att sätta mål och hur man tar sig dit.
Kom tillbaka till kontoret alldeles lagom för lunch. Och rackarns, jag hade visst ingen matlåda med mig så det fick bli att gå ut och käka. Blev turk-kurdiska lammfärsbiffar. *mmm, vad gott*

Och till råga på allt så skiner solen för fullt vilket gör att man blir lite extra glad i sinnet. :-)

I väntans tider

Sitter här och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar innan jag äntligen kan få gå och lägga mig. Måste baske mig börja öva på att komma i säng om kvällarna och inte bara sitta och hänga i soffan framför tv:n och slösurfa. Antingen får jag lov att vara uppe och göra något kreativt eller så får jag gå och lägga mig för att bli utvilad!

I morgon tror jag att det blir en bra dag. Morgonen börjar med en bjudfrukost med en inspiratör som ska prata. In till jobbet några timmar för att sedan träffa några glada hemvärnskompisar för hamburgare och några öl på O´Learys. Ska bli kul att träffa "mina" killar igen.


Tantvarning?

Nu börjar det nog bli lite väl många tecken på att jag faktiskt börjar bli tant. Eller vad sägs om farmorsklänningar, persianpäls, hatt, broddar, sockstickning osv. Plus att jag just nu sitter och kollar på antikrundan. :-)


Bra kontaktannons?

Undrar just hur killar tänker när de ska skriva sin presentation av sig själva på olika dejtingsidor? Hur 17 kan man år 2012 skriva att sina intressen är "långpromenader och mysiga hemmakvällar"? Jag blir alldeles chockad! Visst, det kanske är det alla vi tjejer innerst inne vill ha men fastnar vi verkligen för en kille för just de egenskaperna vid första anblicken? Vill vi inte ha något "mer" då?

Är det bara jag som tänker konstigt här? Eller är det ett vinnande koncept de kör med? Kanske är det jag som dras till fel killar bara och helt enkelt dissar de bra som håller i längden? Kanske borde jag öppna upp ögonen mer för dessa killar som kanske i och med långpromenaderna även kan erbjuda trygghet här i livet?

Norrlandskontakten.se


Åka utomlands?

Skulle så himla gärna vilja åka utomlands på semester. Tänk lite solljus, värme, bad, läsning på stranden, äta middag ute... Men just nu har jag ingen att åka med. Visst, jag skulle nog kunna åka iväg en sväng själv men det blir liksom inte av. Blev så himla avis när Johan berättade att han skulle åka ner till Lanzarote i mars för att hälsa på en kompis som jobbar där.

Har dock bokat en resa i dag. Fast inte utomlands direkt utan till Gotska Sandön. Vi är fyra kollegor som åker i början av juli. Ska bli riktigt kul att äntligen komma dit då jag länge har velat åka dit. Hoppas, hoppas bara att det blir riktigt fint väder!


Siffror kors och tvärs

Sitter här och knappar in budgeten för 2013-2015 i vårt system. Fråga mig inte varför detta görs manuellt för. Är inte det lite uråldrigt så säg? Men man blir ju heeelt knäpp efter ett tag när siffrorna flyger kors och tvärs.


Tisdagsågren

Är nu hemma efter brorsonens 8-årskalas och sitter här med världens största vill-inte-jobba-i-morgon-ågren! Hade gärna "skolkat" en dag till egentligen men samvetet säger ifrån dessvärre.

Gissa vad som kom med posten i dag? Jo, brev från soc efter fyllecellsgrejen i somras på Storsjöyran. Det stod att de fått kännedom om denna incident och att jag var välkommen att kontakta dem för att prata om mitt alkoholmissbruk. Men undrar just hur de tänker där när de väntar ett helt halvår med att skicka ut ett sånt brev? Jag menar, om det nu hade varit som så att jag faktiskt hade haft problem så hade ett halvår varit en jäkligt lång tid. Som tur är så var det en engångsgrej (förhoppningsvis) för min del.

Födelsedagsbarn

I dag fyller äldsta brorsonen hela 8 år vilket helt klart betyder att jag nu är 8 år äldre än häromdagen (känns som om han föddes alldeles nyss). I present av mig fick han en one-piece som stod väldigt högt upp på önskelistan. Dock var det inte helt lätt att hitta en sån. Men lyckades på Stadium. Så nu är jag nog världens bästa faster och han kommer antagligen inte att ta av sig den i första taget. :-)


Skolk på hög nivå

Skäms lite att säga det men jag kan nog erkänna att jag skolkar lite från jobbet. Har sagt på jobbet att jag både VAB:ar och är sjuk själv utan att vara det. Men jag orkar bara inte gå till jobbet och vill ju ändå inte ha karensdag. Nu är jag ju iofs hemma med den sjuka brorsonen också och föräldrarna får delegera över föräldrarpenningen på vem de vill. Men det känns lite konstigt och som att jag skolkar. Känns som om jag skulle behöva vara hemma och sova i typ tre veckor.

*snark*

Efter att ha fixat med brorsonens paket inför morgondagen och börjat kolla på säsong 2 av "Saltön" så känner jag mig ganska färdig för sängen. Ska ju upp med tuppen i morgon för att vara på plats på andra sidan stan senast halv nio för att VAB:a.


Vraket är hemma

Efter väldigt lite sömn i natt och en fokuserad dag så har jag äntligen kommit hem till mitt egna lilla krypin. *skönt* Ska njuta här i soffan med doftljus och thé någon timme så där innan det är dags att komma i säng. Dock kommer jag inte att jobba i morgon heller utan VAB:a med brorsonen som för övrigt fyller hela 8 år dagen till ära. VAr tog alla de åren vägen någonstans? Han var ju en bebis alldeles nyss...

Dålig karaktär

Jag vet att jag var ganska tydlig med att jag inte skulle träffa sötisen Johan något mer. Vi har faktiskt inte hörts på en vecka heller. Men igår skickade jag ett sms till honom när jag vaknade och sen var det lite sms:ande under dagen. Ända tills han fick reda på att jag skulle ut hit för att VAB:a med äldsta brorsonen idag. Då blev det fart på honom och han ville att jag  skulle komma över. Var väl lite avvaktande till det hela först eftersom att jag hade bestämt mig. Men så tänkte jag att "jag lever ju bara en gång och i brist på annat så".
Kom dit och vi drack lite vin och lyssnade på musik och hade det jätteroligt! Och den här gången var han så där gosig som jag behövde. Alltså, så där så att han bara kramade, klappade på kinden och pussade på pannan. Väldigt avslappnat alltså! Så nu kan man lugnt säga att jag vacklar rejält i mitt beslut. :-)

Snabbinringd faster

Brorsan ringde här och frågade om jag kunde vara hemma och VAB:a i morgon. Och vad svarar man på det? Ett stort ja förstås. Ska bli jätteskönt och precis vad jag känner att jag behöver. Så nu blir det lite snabbpackning och sen åka. Stackars mina katter som fått vara så mycket ensamma senaste tiden...

Dagens klädshopping

Tyckte som sagt var att det var lite för kallt förut för att ge mig ut och åka skidor plus att min bil stod där ute och frös något alldeles förfärligt. Fick bli en tur till Nacka Forum där jag kunde shoppa+fika och bilen kunde tina lite. Blev så glad när jag hittade detta:

   

Byxorna är dock inte riktigt så turkosa som på bilden utan lite mer åt det gröna hållet. Känner mig riktigt nöjd med dessa inköp!


Brrr...

Nog för att jag har väntat på vintern för att kunna åka skidor, men riktigt så här kallt hade det inte behövt att bli. Fast några dagar med sån här kyla kanske är bra för isarna i och för sig.
Hade planerat lite längdskideåkning i dag men i -16 grader känns det inte aktuellt. Då är det liksom ingen njutning. Sen är det nog inte helt nyttigt att svettas och sen bli avkyld så pass. :-( Sen måste jag antagligen försöka få in den röda lilla bilen i ett garage någonstans. När jag var ute och körde igår kväll så kändes det inte som att den mådde helt bra. Tror att den skulle må bra av att få stå inne ett tag och tina lite.


Var är vi på väg?

Var kvällens mello ett skämt eller? Huuur i hela helsike kunde Dead by April gå direkt till finalen? Visst, verserna var bra, men när den där skrikpellen där emellan kom in... Men kanske ännu mer undrar jag hur Thorsten Flinck och Sean Banan kunde gå till andra chansen? Undrar just hur folk tänker egentligen när de röstar. Röstar de på låtar de verkligen tycker är bra som de vill ska representera Sverige utomlands? Kan faktiskt bli lite upprörd över att de inte tänker!

Har i alla fall haft en jättetrevlig kväll med pizza-middag hos mina bögkompisar så det uppvägde det "jobbiga" med själva mellon.


Dags att gå hem?

Nu är jag så uttråkad här på jobbet att jag tror att det blir till att gå hem i stället. Eller hem och hem förresten. Det var en sanning med modifikation. Ska som sagt var på födelsedagskalas hos pappsen och sen sova kvar hos brorsan för att i morgon ta mina fasterliga plikter på allvar. Ska nämligen först vara med på yngsta brorsonens hockeyträning klockan nio och sedan på den äldstas match. Så man kan väl lugnt säga att det blir en dag i ishallens tecken. Tur att jag har klätt mig norrlänskt dagen till ära. :-)

Snökanonen har kommit!

Äntligen har det börjat snöa även här... Underbart! Så nu blir det lite skidåkning på söndag. :-) Frågan är bara hur jag ska kunna ta mig på födelsedagskalas hos pappa i eftermiddag när det är sånt här väder. Han bor några mil norr om stan och där brukar det vara ännu "intensivare" snöande än vad det är här inne i stan.

*morr*

Idag har det varit en sån där riktig morrdag IGEN när jag bara har gått och retat mig på allt och alla. Har retat mig på puckade kollegor (varför kan inte 65-åriga damer som inte hängt med i den tekniska utvecklingen gå i pension i stället för att ta av min tid?), telefonförsäljare som inte har vett att lägga på när jag snäser av, trängseln på t-banan där alla äckliga människor hostar och nyser utan att hålla för osv.
Nej, det får bli till att duscha, packa inför morgondagen då jag ska ut till pappa på födelsedagskalas och sedan sova kvar över natten och sen gå och sussa. Förhoppningsvis är jag lite snällare i morgon bitti.


Blir glad i själen

Ringde till Poe i kväll eftersom vi inte har pratat sedan julafton. Visst, han har säkert inte saknat att jag inte hört av mig och visade varken från eller till över att jag ringde men för MIN del kändes det jätteskönt inombords. Blir glad och lugn av honom. Kanske är det bara för hans norrländska sävlighet. Antagligen skulle jag bli galen på den i längden men i lagom dos så. :-) Men tänk om jag kunde lagra lite av det lugnet och glädjen han ger mig...


Barnslig middag

Blev så himla sugen på pannkakor här på eftermiddagen. Har nog inte ätit det på flera år då jag egentligen inte tycker att det är riktig mat men idag så... Och rackarns vad gott det var...


Så fruktansvärt hemskt

Usch, det där som hände i Åkersberga i helgen med den 23-åriga tjejen som har blivit mördad är verkligen jättehemskt! Kanske är det för att jag själv kommer därifrån från början och känner till trakten, men var det än är i världen ska sånt inte behöva hända. Vad är det för sjuka människor som vi möter på där ute egentligen? Hur är en människa funtad om han tar en kniv och hugger/sticker ihjäl en annan människa? En normal människa har ju någon sorts spärr mot att skada någon annan hur arg eller full man än är.

Det är så fruktansvärt sorgligt och läskigt att det här har hänt. För jag kan inte låta bli att undra hur många såna sjuka personer man stöter på i vardagen. Och tänk hur många människors liv förövaren har skadat. Inte bara den mördade Ellinors utan både hennes och sin egen familj, vänner osv. Och sen har han förstört sitt eget också. För han kommer ju, förhoppningsvis, för alltid att bli sammankopplad med detta vansinnesdåd i vilket sammanhang han än befinner sig. Tänk bara när han kommer och ska söka jobb. Men det kan han gott ha! Må han ruttna där inne på livstid!


RSS 2.0/>