Home sweet home

Herregud vad skönt det var att komma hem igen! Har ju varit iväg sedan i onsdags och haft folk omkring mig 24 timmar om dygnet och varit ganska aktiv under de vakna timmarna. Vi hade tur på denna övning att vi slapp tälta och fick bo i gamla repövningsbaracker i stället. Skönt att sova i säng men det var ändå trångt då det var två våningssängar+madrass på golvet+två hundar i det pyttelilla rummet.

Jag har ju en befattning som stabsassistent så de första dagarna roade vi oss med att repetera en del saker som vi var tvungna att kunna som ett rinnande vatten inför den stora "slutövningen" som vi hade igår. Så det har varit en del högantennsresningar, radiosändning, kartläsning osv. Har även haft en skjutövning i det härliga höstvädret.

Tur att det varit fint väder hela tiden. Har väl inte haft sådär superstressat schema om man säger så så det har blivit en del tid njutandes av solen vilket resulterat i en hel del färg i ansiktet.

 

 

Nu ska jag gå och sova i min egen säng. Natti, natti mina vänner!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>