Ledsen chef

Fick en liten pratstund med min chef idag och han frågade mig om vad jag tyckte om konferensen som var. Jag sa att jag tyckte den var bra men att det är tungt rent socialt på avdelningen och att det är någonting som ligger och pyr. Vi var ganska överrens om att medarbetarna vill vara med och styra verksamheten men när de får ett verktyg förkastar de arbetssättet utan att kunna komma med något annat, bättre förslag. Tydligen enklare att bara sitta och gnälla och vara missnöjda. Så chefen var ganska ledsen och hade nog inte sovit så mycket i natt.

Det gjorde verkligen ont i hjärtat att se honom så låg. Och eftersom vi inte haft någon ordinarie vd senaste året har ju inte chefen fått något stöd/coachning i sin tur heller vilket måste vara jättejobbigt! Så jag gick ut och köpte en strut med choklad till honom och skrev ett kort med texten "Lite choklad en fredag som denna kanske behövs. Det är du värd! Och du vet väl om att jag har största förtroende för dig som chef va?". När han såg detta så blev han så glad och rörd att han nästan började gråta och jag kände att jag hade gjort helt rätt. Att jag gjorde en sån pass liten grej gjorde nog hela hans dag lättare...


Kommentarer
Evelina

vad fint gjort :)



Blogg: http://tigerlina.blogg.se/
2011-10-12 @ 20:23:34


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>