Mitt hem är min borg

Nu har jag kommit hem igen och nu lär det dröja innan jag reser iväg igen. Ska bli skönt att bara vara hemma i hemmiljön ett tag. Konstigt det där att allt ska klumpa ihop sig samtidigt.

Jag och min kompis har haft ett underbart dygn i Värmland. Började med ett besök på Selma Lagerlöfs Mårbacka. Ingen av oss hade varit där tidigare så det var intressant med den guidade visningen.



Efter visningen åkte vi och checkade in på hotellet för att genast gå ut på en promis i solen. Var jättehärligt väder men kanske gick vi lite väl långt så vi var rejält trötta när vi kom tillbaka och gick ner i spa-avdelningen. Var heeelt underbart med bubbelpool både inne och ute samt olika sorters bastu.
Efter middagen som bestod av Coq Au Vine satte vi oss med vinet i en av deras härliga soffor och stickade. Var verkligen superavkopplande.

     

     



Idag gick jag först ut på en powerwalk i 5-kilometersspåret efter frukost. Min kompis orkade inte så jag kunde gå i min egen takt. Sen blev det en sväng ner i spa:et igen. Även dick gick jag själv. Men det var skönt att vara lite ensam faktiskt och bara njuta.

   

Hade faktiskt inte den minsta lust att åka hem igen idag. Hade behövt minst ett dygn till för att bli ordentligt avslappnad...

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>