Svårt beslut taget

Eller svårt och svårt kanske det inte var. Mer jobbigt... Har bestämt mig för att byta Hemvärnskompani så nu har jag kallat till ett möte nästa onsdag med stabsgruppchef, stab- & trosschef, kompanichef samt stf kompanichef. Kommer då att "säga upp" mig därifrån. Och det som är jobbigt i det hela är vetskapen om att de kommer att bli SÅ besvikna på mig! Kommer må riiiktigt dåligt när jag ska berätta det här för dem. Det jag försöker trösta mig med är att de förhoppningsvis tycker att det är bättre att jag testar ett annat kompani än att jag slutar helt...

Nu kommer jag i stället att tillhöra ett specialkompani som bara finns på fyra ställen i landet. Det är ett helt nytt kompani som inte ens är fullt bemannat ännu. Detta betyder också att det finns pengar för utbildning och att det kommer att satsas ordentligt på oss. Kommer att blir riktigt bra tror jag och passar antagligen mig ganska bra då det är ett insatskompani som kommer få mycket övningstid för att arbeta ihop de interna arbetsformerna. Ser fram emot när övergången är färdig och jag kan lämna det gamla bakom mig och fortsätta med full fart framåt.




Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>