Hjältar!

Liksom så många andra dagar kom jag hem när det visades "112" på tv. Måste verkligen säga att ni alla som jobbar inom vården på något slag är mina stora HJÄLTAR! Att ni orkar med att se alla människor som mår dåligt och har ont dagarna i ända. Och dessutom behöva se blod! Jag själv blir svimfärdig bara jag ser ett skrubbsår.

Är även väldigt imponerad av alla er som jobbar inom äldrevården osv. Ni kämpar på trots låga löner och stressade arbetsdagar.

Brukar undra hur samhället värderar arbetsinsatser ibland. Hur kan det komma sig att en data/skrivbordsnisse kan tjäna flera gånger mer än en undersköterska? Vem gör mest för samhället egentligen och vad är viktigast rent etiskt? Kan själv få dåligt samvete att jag som outbildad kontorsassistent har högre lön än en sjuksköterska som har högskolestudier bakom sig. Var är vi på väg någonstans i våra värderingar?


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>