Inbrott i skåpet

Tydligen så hade vi inbrott på jobbet igår kväll. De hade smitit in med någon som jobbade sent genom dörren. Vi har kortläsare och automatisk dörröppnare vilket gör att dörren står öppen några sekunder. Och är man inte uppmärksam bakåt så är det lätt gjort för någon att smita med. Eftersom att det var kväll hade de fått jobba ganska ostört. De hade hunnit igenom ett 30-tal skåp och just när de höll på att rota igenom mitt så blev de påkomna. Min kollega frågade vilka de var och pysslade med och de sa att de städade. När kollegan så frågade om id-kort så sprang de iväg. Med en del av mina grejer i handen! Eftersom att jag är hemma och sjuk har jag fått räkna upp vilka ev. värdesaker jag har i skåpet via telefon vilket kanske inte var så mycket men de taxicheckar jag har är ju desto jobbigare att spärra. 
 
Ja, ja. Tur att det var på jobbet och inte hemma. Men det är jäkligt störigt att folk inte kan skilja på ditt och mitt! Dessutom så var de tydligare öststatare vilket inte gör min bild bättre av dem! Nej, håll kvar dem på sin sida av sjön så att vi slipper det kriminella packet!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>