Skapa förutsättningar för livet

Var tar livet vägen egentligen? Tyckte nyss att jag var typ 23 och nu är jag 38!!! Då tyckte man att man hade hela livet på sig. Men så här i efterhand så har åren gått alldeles för fort och jag har inte riktigt hängt med. Visst, några av åren har jag kanske inte mått så bra och mer eller mindre avskärmat mig rent socialt (förutom jobb och familj då) men samtidigt kan jag vara efterklok och säga att jag kanske borde ha tagit till vara på livet lite mer och inte bara skjutit upp saker...

Så till er unga tjejer kommer här ett gott råd: ta tillvara på studiemöjligheten i unga år. Då har ni en bra grund att stå på senare i livet. Sumpa inte den chansen! Blir aldrig lika enkelt igen plus att man kanske inte har den ekonomiska möjligheten att plugga när man väl flyttat hemifrån.


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>