Trött på järnbrist

Alltså, nu har jag bombat kroppen med extra järn här under en månad (på läkares inrådan kanske ska tilläggas) då jag hade ganska kraftig brist. Men jag märker fortfarande ingen förändring i tröttheten vilket jag borde börja göra vid det här laget. Som tur är ska jag tillbaka om en månad igen och ta nya prover. Och antagligen kommer det sluta med att jag kommer få gå och ta järninjektioner regelbundet i fortsättningen. Men bättre det än att gå och vara så här trött och okoncentrerad hela tiden!
Känns som att leverpastejen står mig upp i halsen vid det här laget och magen har helt pajjat av järntabletterna...


Kommentarer
Mariette

Blutsaft säger jag bara. Släng järntabletterna, dom blir man bara kass av. Blutsaften fick upp mina värden, det tog bara ett par veckor så var jag pigg som en mört =)



Blogg: http://mariettesrora.blogg.se/
2012-01-12 @ 06:11:03
Mariette

Nu glömde jag ju säga... gillar din blogg skarpt. Jag återkommer!



Blogg: http://mariettesrora.blogg.se/
2012-01-12 @ 06:14:34
Silvia

Ja du.. Järndepåerna blir man snabbt av med genom tex blödning men tar tid att bygga upp så du kan inte förvänta dig resultat snabbt. Det kan ta upp till 6 mån för det är långtidsdepåerna som ska fyllas.. Och tänk på att för mycket järn inte heller är bra för kroppen så det gäller att kolla det regelbundet.. Kram



Blogg: http://silviasblogg.bloggplatsen.se/
2012-01-13 @ 09:58:18


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>