Hemma i lugnet igen

Har nu äntligen kom ut som en ljusskygg grävling efter att ha suttit instängd på övning i Muskö-berget sedan i fredags eftermiddag. Snacka om chock för ögonen att komma ut i solen igen! Var en lite skum känsla måste jag säga att vara helt avstängd från världen och inte ens veta vad det var för väder ute.

Igår kväll lyckades vi få en specialguidad tur i berget av en av vakterna. Var ute och gick i 2 1/2 timme för att hinna se det mesta. Och då fick vi ändå inte se allt eftersom att vissa delar fortfarande är hemliga och i bruk. Men vi fick se dockorna, de gamla verkstäderna, krematoriet (ja, det finns faktiskt ett fungerande sånt) samt det gamla förrådet där de på den gamla goda tiden hade 100 000 st artiklar i lager (jmf Bauhaus som har ca 25000 st). Allra största, om än läskigaste, intrycket var när vi fick gå ut på en av spångarna i taket i en av dockorna. Drygt 40 meter upp! Och jag som är höjdrädd och allt. :-) Men jag gick ut där på gallerspången och vände i alla fall och kände hur hjärtat dunkade som bara den av adrenalinpåslaget som infann sig.

Nu känner jag mig ganska trött i mössan men ska ändå gå ut i solen en sväng på promenad. Vem kommer vara blekast i stan i morgon? :-)








Kommentarer
▲ Emmasophie - bloggen om mode

Glöm ALDRIG att du är perfekt som du är, och att livet är för kort för att vara ledsen! Be happy ▲



Blogg: http://emmaasophiee.blogg.se/
2012-05-27 @ 19:30:50
SemoniesOfSweden - Hårborstens bästavän

Hej! Vad har du för sommarplaner? :)



Blogg: http://semonieofsweden.blogg.se/
2012-05-27 @ 19:39:45


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>