Problem med kollega

Jag har hamnat i en lite jobbig situation på jobbet med en kollega som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera. Han började på min avdelning i februari och sedan dess har jag retat mig på hans attityd. Trots att vi sitter bredvid varandra i kontorslandskapet säger han inte hej/hej då, tror att han äger världen och avbryter så fort han vill något, är bufflig, vill bestämma över allt och alla trots att han inte har mandat att göra det osv. Ju längre tiden har gått desto större blir problemet.
Nu är det uppenbarligen inte bara jag som känner sån här ovilja inför honom. Det visar sig att fler och fler stör sig på honom och drar sig undan ifrån honom. Cheferna är inblandade i allra högsta grad då han har gjort sig riiiktigt osams med en annan på avdelningen. De har tom tagit in en extern konsult för att prata honom tillrätta. Men frågan är om det verkligen går...
 
Vad ska jag göra? Hur ska jag förhålla mig (förutom att bara ignorera honom)?
 

Kommentarer
Lennart Pettersson

Samla dina arbetskanmrater, boka ett möte med honom och säg vad ni tycker! Enkelt!



Blogg: http://porthos62.blogspot.se
2012-10-08 @ 19:39:02
Cilla

Var tydlig med språket, säg hej och hejdå till honom. Säg även högt till honom att tex att "det är inte ok att du avbryter". Inte säkert att det hjälper men får kanske lite mer sinnesro för dig.



2012-10-09 @ 10:53:03


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>