Förbannad!

Alltså, nu får väl ändå SJ ta och skärpa till sig va? Just nu är jag så förbannad och irriterad på dem så att jag skulle kunna få skrik- och gapsjukan. Har ju varit i Köpenhamn i dag (återkommer om det vid senare tillfälle) och skulle ta tåget hem som gick 18:36 och skulle vara framme 23:40.
Det börjar med att tåget är drygt tio minuter sena från Köpenhamn som var utgångspunkt. Och det kan väl vara ok, så pass lite att det går att köra i kapp. MEN, så blev vi stående. Och stående... Och stående... I typ en timme någonstans i södra Skåne! Och så mycket kunde de inte köra igen.
 
Den förseningen gjorde i slutänden att min mamma som var med som resesällskap missade sitt sista anslutningståg hem vilket slutade i att hon kom hem drygt två timmar senare än beräknat. När jag frågade personalen om de kunde hjälpa henne att ta sig hem med taxi eller dylikt så skakade de på axlarna och menade på att det inte var deras problem att man missade anslutande lokaltrafik!!!
 
Just sån nonchalans gör mig galen! Och det värsta är att de kommer undan med beteendet också och kan fortsätta att bete sig så mot sina kunder. Hur många andra företag kommer undan med sånt och ändå få finnas kvar? Ska väl vara SL då förstås...
 
Och jag blir inte mindre irriterad när jag ens tänker på deras reklam om att det ska vara så idylliskt att åka tåg. *gnisslar tänder*
 
Nu ska jag sluta att spy galla över detta företag med en liten gåta: vad blir SJ AB baklänges? Jo, precis det jag tycker om dem just nu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>