Hur kunde han rymma?

Igår var det en man som rymde från sin vårdare när han var ute på bevakad permission från Karsudden. Nu går tidningarna ut med att han är väldigt farlig och att man ska ringa polisen om man ser honom och absolut inte gå fram. Tydligen är han våldsam, speciellt när han fått i sig alkohol eller droger. Han har suttit inne sedan i slutet av 80-talet vilket ju visar att han är kraftigt psykiskt sjuk.
 
En sak som jag undrar är hur han kunde rymma från Coop, vad gjorde han där liksom om man fortfarande bedömer honom som så farlig? Jag tycker personligen att det känns väldigt obehagligt att veta att så farliga personer befinner sig ute i vårt samhälle, om än "bevakade", och att man kan råka på dem när som helst. Visst, jag förstår ju också att de behöver anpassas till samhället men samtidigt så gillar jag INTE tanken på att man gör det på min bekostnad. Det kan ju faktiskt vara jag som träffar denna sjuka människa ute i samhället och råkar ut för hans våld...
 
Hannibal

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>