Lååång dag

Varför är man egentligen så snäll att man ställer upp en hel lördag obetald för att hjälpa till som övningsledning för sitt f.d. Hemvärnskompani? Antagligen för att man tycker det är kul och känner ett stort engagemang. Så jag drog hemifrån redan vid sju i morse. Hiskeligt tidigt en lördag om ni frågar mig!
 
Därifrån drog jag vidare för att hämta upp mamma och brorsönerna som hade fått biljetter till Diggiloo av mig i julklapp. Det trista var att 8-åringen var på ett jäkla humör och gjorde att jag fick ryta i ett par gånger vilket jag har dåligt samvete för nu även om vi snabbt blev vänner igen och skrattade ihop under showen.
Det roliga var just det att de tyckte att showen var så bra. Det skrattades, dansades och sjöngs med för fulla muggar. Och jag måste verkligen säga att det där Diggiloo-konceptet är en höjdare för såväl gamla som unga.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>