Ge mig någon ny information

Var på hälsoundersökning via jobbet i dag. Och återigen fick jag veta att jag är för kort i förhållande till min vikt. Försökte få fram att jag har en hjärna som har ett stört beteende men det örat ville sjuksköterskan inte lyssna på. Hon sa bara "det är väl BARA att inte äta". Men hallå, det är ju just den funktionen i mitt huvud som inte fungerar.
Fick även bekräftat att jag hade bra blodtryck samt blodsocker- och kolesterolvärden. Mycket bra till och med. Konstigt med tanke på att jag är överviktig...
När hon skulle ta blodproverna misslyckades hon totalt. Stack först i höger arm-fick inte ut något. Sen i vänster arm två gånger. Så nu är jag helt blå i bägge armvecken+att jag fått någon konstig allergisk reaktion av plåstret hon satte på efteråt.
 
Kändes helt enkelt som att jag inte var en vanlig standardpatient för henne och att hon inte riktigt hade kompetensen att hantera mig. Och nu slog det mig helt plötsligt att hon inte använde handskar när hon tog blodproven!!! Nej, jag får nog ge företagshälsan FeelGood ganska dåligt betyg!
 

Kommentarer
Cilla

Hon kanske behöver gå till sin företagshälsovård för att få utbildning, stöd o råd...



2013-02-14 @ 08:37:53


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>