Elstötar

Så där ja, då har man varit och fått lite elstötar i sig i dag då. Eller kanske är elstötar att ta i men jag har varit hos sjukgymnasten och fått behandling med TENS (transkutan elektrisk nervstimulering). Det ska tydligen lindra smärta genom att stimulera hudnära nerver med en svag elektrisk ström. Och genom att de aktivera beröringsnerverna och/eller muskelnerverna stimuleras kroppens egna smärtlindringssystem. Så nu väntar jag på att smärtan ska försvinna. :-)
 
Skämt åsido så måste man tydligen upprepa denna behandling kontinueligt för att det ska ge resultat. Så nu ska vi testa ett par gånger hos sjukgymnasten och sen får jag se om jag köper eller hyr en egen manick. Men jag håller verkligen tummarna för att det ska ge positiva resultat, börjar tröttna på att ha så här ont nu!
 
Bild från medistore.se
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>