Första dejten med sjukgymnasten

Nu SKA jag bli av med värken i nackjäkeln! Fungerade ju varken med traditionell behandling hos naprapaten eller akupunktur. Och nu ska jag försöka sjukgymnastik ett par månader för att se om det kan bli bättre av det. Eller, bättre blir det inte i nacken men jag stärker upp muskulaturen runtomkring det skadade stället som kan göra att det gör mindre ont.

 

I dag har jag varit hos sjukgymnasten för första gången och tränat (var där på bedömningssamtal igår) och fått en massa träningar som jag ska köra själv hemma. Och hur lätt är det på en skala när latmasken i mig kommer fram så fort jag kommer hem?

 

 
Och apropå träning: nu har jag bokat in årets första träningspass på Friskis också. Var lika bra när jag ändå var i träningsflowet. Måste komma igång igen då jag varit heeelt förslappad sedan i slutet av november. Först sjuk och sen jullov var inte bra ur träningsperspektivet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>