Inte helt bekväm med situationen

Har haft en kompis på middag här i kväll och jag måste erkänna att jag inte känner mig helt bekväm just nu. Ok, visst har vi druckit lite väl mycket vin men det är något annat också.
Han har inte mått helt bra senaste halvåret och jag var dum nog att låna ut en del pengar till honom i vintras. Vi kom överrens om att han skulle börja avbetala men sen har det inte hänt något. Till slut lackade jag ur och sa till honom att jag tyckte det var okamratligt att han var skyldig mig pengar samtidigt som han var ute och käkade och drack.
 
I kväll fick jag tillbaka dessa 2500:- i kontanter. Inte nog med att jag fick kontanterna; jag fick även höra att han hade sålt sina älskade designlampor för att kunna betala tillbaka. Det gjorde ju självklart att jag fick dåligt samvete. Men samtidigt så kan jag känna att om man har råd att gå ut samt ha svindyra designgrejer hemma så har man baske mig råd att betala tillbaka skulder! Eller vad säger ni?
 
Men vi har i alla fall haft en riktigt trevlig kväll och jag hoppas att vi kan lämna detta bakom oss nu!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>