Knäckande fredag

Lämnade glad i hågen in min bil på service samt att den skulle få nya sommardäck. Efter ett par timmar så ringde verkstaden med den tråkiga nyheten att det inte alls är bra med min bil. Det visade sig att någon tidigare klåpare till ägare har bytt fjädrar till stötdämparna och satt dit dem upp och ner vilket har resulterat i att hela framvagnen nu är kajko. Så det ”lilla” misstaget kommer att kosta mig närmare 10 000:- utöver de redan tio som service+däck skulle ha kostat. Men hur fasiken kan man montera fast något som man inte vet hur det ska sitta? Och om man nu inte vet: varför kollar man inte hur den gamla sitter innan man monterar den nya?

Det här känns förstås väldigt surt och ledsamt för mig då jag inte riktigt har de pengarna. Och speciellt inte nu i semestertider. Men som tur är mitt i allting så hade jag ju sparat ihop till mina Danmarksresor så jag får helt enkelt ta pengar därifrån och hoppas på det bästa. Så nu ska jag gå hem och dra täcket över huvudet och gråta en skvätt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>