Är det dags?

Nu har jag kommit så pass långt i förberedelserna inför det första inseminationsförsöket att jag har börjat göra ägglossningstest morgon OCH kväll. Så snart det visar på en hormonstegring så kan jag boka in resa ner till Köpenhamn. Just nu känns det som om jag vill åka NU och få första gången avklarad. Men nu vet jag ju att det kommer att ske inom ett par dagar.
 
Fortfarande har jag lite tankeverksamhet angående det där med anonym eller öppen donator. I magen känns det rätt med anonym men rent moraliskt kanske en öppen skulle vara mer rätt. Det är ju trots allt som så att jag förvägrar mitt barn att kunna ta reda på sin bakgrund. Men samtidigt så är det ju ingen pappa i den bemärkelsen. Och den donatorn är antagligen inte det minsta intresserad av att ett s.k. barn kontaktar honom om 18 år när han lever sitt liv med sin egen familj.
Kanske gör jag rätt, kanske gör jag fel. Det återstår att se och hur jag än gör kommer jag att få stå till svars över mitt val!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>