Folk som inte lyssnar

Hatar verkligen att hamna i diskussion med människor som inte kan diskutera! Alltså såna som bara för fram det de själva tycker och inte alls kan lyssna på andras åsikter eller inlägg. För att kunna diskutera på ett bra sätt krävs det ju att man både kan framföra vad man själv tycker OCH kunna lyssna på andra! Hur ska man annars kunna utvecklas och vidga sina vyer???
Just nu sitter jag här på brorsonens kalas och är fruktansvärt irriterad på min mosters man som bara satt och bräkte fram vad han själv tyckte och idiotförklarade alla som inte har samma åsikt vilket i sig är väldigt respektlöst om ni frågar mig. Till slut blev jag så förbannad över att han inte kunde lyssna att jag sa rätt ut att vi inte skulle prata vidare om detta då han ändå inte lyssnar. Sen reste jag på mig och gick in till brorsönerna i stället. *morr*

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>