Vänners beteende

Hur mycket ska man egentligen ta av en vän och fortfarande stanna kvar? Har en kompis som var i akut behov av pengar i vintras och snäll som jag är så ryckte jag ut som en räddande ängel. Självklart trodde jag ju att han skulle börja betala tillbaka så snart han började jobba igen efter en längre sjukskrivning. Men icke! Han säger att han inte har fått ordning på ekonomin ännu. Men då skulle jag mer än gärna vilja veta hur han kan ha samvete att köpa festivalbiljett för 1200:-, äta på restaurang och dricka rosévin på uteserveringar titt som tätt? Hur tänker man då???
Kan lugnt säga att jag känner mig besviken och utnyttjad. Så här gör man vara inte mot en vän!
 
Sedlar i hög 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>