Ful kampanj av Pringles

Måste säga att Pringles kör med en riktigt ful kampanj på sina chipsrör just nu. Det står "köp 2 rör och få en discohögtalare". Min brorson blev som eld och lågor när han såg detta och snäll faster som man är så köpte jag två rör. Döm om min förvåning när vi skulle registrera oss för att få högtalaren och det står med stora bokstäver att högtalarna redan är slut! Kampanjen håller ju trots allt på ända till sista december och de är redan slut. Är inte det ganska ful marknadsföring?
Jag är övertygad om att de har gjort den här "lilla felberäkningen" med flit för att lura just barnfamiljer att köpa. Sånt här blir jag fruktansvärt irriterad på och jag kommer i fortsättningen att bojkotta Pringles och kommer definitivt inte att prata gott om dem. Jag menar, hade de varit intresserade av bra publicitet hade de i stället för högtalare kunnat erbjuda någonting annat. Kanske så lite som ett nytt rör med chips? Hade inte kostat företaget mycket i pengar men däremot hade de fått mycket positiv köplust till nästa gång vi som känner oss lurade ska köpa chips...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>