Missnöjd kollega

Har haft lunch med en kollega i dag som ska gå i pension vid årsskiftet. Han går till och med innan han fyller 65 eftersom att han är så less på företaget. Och jag kan förstå honom, han blir ju konstant motarbetad. Han jobbar med brandfrågor här på företaget och är väldigt kompetent vad som gäller med lagkrav osv. Det trista är att företaget inte vill lägga de pengar som krävs på de här frågorna. Så de gör allt för att motarbeta honom och hugga kniven i ryggen.
 
Tycker att det är väldigt trist att en så kompetent person, som dessutom vågar säga högt vad han tycker, ska bli behandlad på det här viset av ett så pass stort företag som vi jobbar på. Var går egentligen gränsen för vuxenmobbing kan jag undra... Jag kommer hur som helst att sakna honom här då jag lärt mig otroligt mycket av honom...

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>