Längtar efter ensamhet

What a week! Först har jag börjat jobba igen efter nästan två veckors sjukskrivning. Väl på jobbet har det varit tre dagars utbildning. Privat har jag fått besök av kompisen och hans två döttrar vilket resulterade i att jag sov hos en kompis i natt för att de skulle få rå om sig själva här hemma.
I natt kommer jag bara ha den ena tjejen sovandes här. Men det räcker bra. För en 11-åring som har så många ord inom sig som bara måste ut är faktiskt ganska tröttsamt för det mentala välbefinnandet.
 
I morgon åker de tre hem till Skåne igen och direkt därifrån åker jag på födelsedagskalas hos svägerskan. Gissa om jag ska vara ensam och inte göra någonting på söndag...
 
Fast jag måste säga att den 11-åriga tjejen är lite rolig trots allt. Ja, inte nog med att hon hade världens packning med sig för bara två dagar. Hon hade även med sig idolkorten på One Direction som ställt upp bredvid där hon sover. Snacka om tonåring va? Även fast hon inte riktigt är tonåring ännu förstås.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>