Slut efter en lång dag

När klockan ringde här på Hemvärnsövningen i morse kl 05:00 trodde jag inte att det var sant! Speciellt inte eftersom att sömnen varit "sådär" med två sågverk här på logementet. Så om jag hade sovit fyra timmar i natt så var det mycket.
Sen har dock dagen gått i ett lite alltför lugnt tempo. Har mest suttit och medlyssnat på radion. Ja, förutom när jag och en till blev kommenderade att understödja en pluton som skulle framrycka genom skogen. Och herregud vad jobbigt det var! Det är ju liksom inte någon liten lätt söndagspromenaden precis. Nej här gick det över stock och sten med stridsväst och ak4:an. I ett ganska högt tempo dessutom! Men jag måste erkänna att jag fortfarande tycker att det där med strid är ganska roligt. Även om kroppen kanske inte alltid håller med.

Men nu ligger fröken i sin säng på logementet och tänkte sova. Klockan ringer ju trots allt vid halv sju i morgon bitti. Och det här gör man frivilligt!?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>