Störande moment

Har precis kommit hem efter en supertrevlig julavslutning med mitt ny-gamla Hemvärnskompani. Det var god mat och trevliga människor i en salig blandning. Dock var det ett störande moment där för mig. Det visade sig nämligen att en "framstående politiker från ett av våra främlingsfientliga regeringspartier" var där då han är med i samma kompani. Och det störde mig som 17! Visst, jag pratade inte ens med honom och han är säkert jättetrevlig. Men bara vetskapen om att han är med och driver den politik han gör samt att han har varit en av de pådrivande i den nuvarande regeringskrisen (är ekonomisk talesperson i partiet) gör att jag blir lite motsträvig.
 
Undrar just hur en sån person blir mottagen ute på stan och i det vardagliga livet i affärer och så. Kan ju verkligen inte vara lätt! Men de har ju valt själva att utsätta sig för den situationen.
Personligen stör jag mig på just det partiets politik för att de endast driver en viss typ av frågor och i övrigt inte har så mycket att komma med mer än att sätta sig emot alla andra partier. Och då åker den killen med i mitt ogillande av bara farten då han representerar något som jag definitivt INTE kan ställa mig bakom!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>