Middag med fästingplockning

Efter besök hos frisören igår eftermiddag mötte jag upp en kompis på Skanskvarn för middag och vitt vin i solen. Jag vet att man inte ska klaga över värmen men det blev till slut olidligt varmt att sitta där i solen trots att det började bli kväll.
När jag stod där i kön för att beställa kliade det till på ryggen. När jag kliade tillbaka kände jag att jag kliade bort något som ramlade. Misstänkte direkt att det var en fästing och jag ropade på kompisen att komma. Och mycket riktigt så var det en rackare som satt där. Eller ja, i alla fall delar av den. Jag hade nämligen lyckats klia bort kroppen så det var bara huvudet som satt kvar. Och det satt hårt! Det var till och med så att jag fick följa med kompisen hem för plockning med pincett. Och till och med med verktyg satt den hårt! Men skam den som ger sig! Efter lite meckande så var den dock borta och allt var frid och fröjd igen. Nu väntar jag bara på att Borrelian ska visa sig. :-(
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>