Nej, jag vägrar

I morgon är det meningen att jag ska lämna det underbara Jämtland igen och dra mig nedåt Stockholm. Jag vill INTE!!! Kan det inte bara bli typ världens snöstorm här på förmiddagen så att jag inte kan ta mig någonstans? Älskar verkligen det här stället och det liv mina släktingar lever med naturen bakom knuten. Visst, jag har också skogen nära där hemma men det är ändå inte samma frihetskänsla. Man ser inga vidder liksom.
I dag har vi t.ex. varit uppe vid en koja i skogen och grillat korv över öppen eld. Visst, man stinker ju brandrök nu men det är det värt för att ha fått vara med om den härliga eftermiddagsaktiviteten.
 
Hade jag haft min familj lite närmare så hade jag nog vågat ta steget och flytta. Nu är jag rädd att jag skulle bli lite ensam trots min härliga släkt här uppe. Det är med sorg i hjärtat jag lämnar detta underbara ställe för denna gång...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>