Trist insikt

Har i dag varit hos gynekologen för att mäta mina äggblåsor inför mitt planerade besök nere i Danmark för inseminering. Jag var hos en herre som jag inte varit hos tidigare och han var brutal i sin kommunikation. Han sa att jag antagligen har för låg äggproduktion för att bli gravid och att om jag nu skulle fortsätta mina försök skulle tänka över alternativet med IVF. Då vet man mer säkert om det finns några bra ägg som går att befrukta på utsidan och sedan stoppa in igen.
 
Så nu är frågan om jag ska beställa tid för IVF och boka av nästa vecka eller om jag ska åka ner och göra mina tio planerade besök och sedan ge upp? Det här är SÅ svåra beslut att ta när jag måste ta dem helt själv utan andras inblandning.
Det är ju helt klart en kostnadsfråga också. Ett "vanligt" försök med insemination kostar ca 10000/gång inkl. resa. Med IVF kostar det ca 33000/gång. Men man får även ha med i beräkningen att chanserna till att lyckas blir de dubbla, från 15% till dryga 30% i min ålder. 
Åh, hur ska jag göra? Känns som att det är lite väl mycket på gång i mitt liv just nu...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>