Konferensande

Puh, igår var jag först med den ena enheten som jag tillhör på konferens. Halva dagen pratade vi utvecklingsprocess och resterande dagen var en jättentressant föreläsare där och pratade om "Kollektiv inlärning". Alltså om hur en bra grupp i princip alltid når ett högre resultat än den enskilda individen/en dåligt sammansatt grupp. Och hur viktigt det är att kommunicera på mottagarens villkor. Jag hann även få reda på att jag är personligheten "S:t Bernhadshund" (fanns det eller örn eller lejon att välja mellan) med allt vad det innebär av lojalitet, trofasthet, arbetsvillig, stark, snäll och lite mesig. Blev mycket inspirerad att läsa mer i ämnet.
 
Idag var jag så med den andra enheten på deras konferens. Men idag har vi pratat processer precis hela dagen lång. Väääldigt osexigt och torrt ämne om ni frågar mig.
Dagen avslutades dock trevligt med grillning hemma hos chefen. Och vem hamnade vid grillen om inte jag. Men jag fick till laxen helt perfekt och den blev supergod och inte det minsta torr. Som en rolig grej fick vi alla skriva tre lappar var där det på varje lapp skulle stå en sak som man inte trodde de andra visste om en och sen drogs en lapp med jämna mellanrum och man skulle gissa vem som hade skrivit lappen. Snacka om icebreaker! Det blev många skratt.
 
Höll ju nästan på att glömma att berätta att jag igår ringde till en av kompisarna som jag kom lite på kant med i påskas. Jag bad om ursäkt för att jag for ut som jag gjorde men vägrade be om ursäkt för mina känslor. För någonstans där inne så har faktiskt även jag rätt att känna och uttrycka det. Även om jag är en S:t Bernhard!
Kändes i alla fall bra att prata ut med varandra om det och jag hoppas att han förstod vad jag menade när jag berättade om hur jag kände.
 
 

Kommentarer
Cilla

Bra att du ringde! Starkt...



2015-04-17 @ 08:11:27


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>