Skön dag

Åh, vad jag verkligen behövde en avslappnande dag. Började med att sova till klockan nio även om jag, som vanligt, inte kunde somna igår kväll och sen har varit uppe och kissat varannan timme. Men det blev i alla fall någon timme mer än vanligt.
Åkte sen in och jobbade mina fyra timmar innan jag mötte upp en väninna för att gå på julmarknad i Gamla Stan och den på Sergels torg. Vi hann även med en fika vilket var välbehövligt för oss bägge två. Väninnan, som jag har känt hela mitt liv, förlorade sin mamma i skrumplever (eller som hon själv benämner det: inflammerad lever) för två veckor sen. Och då jag är den enda av väninnans kompisar som kände mamman så tror jag att hon tyckte det var lite skönt att prata med mig om minnen och den kommande begravningen och så.
Tycker verkligen att hela situationen är jättesorglig: de har ingen släkt på mammans sida, ingen kontakt med sin pappa och sen grejen med att mamman under alla år har druckit så mycket vin. Kommer ihåg redan från när jag var liten att hon tog ett par glas vin när hon kom hem från jobbet för att "lugna ner sig". Och sen när symptomen började komma för några år sedan så ignorerade hon detta och vägrade att gå till läkaren. Tänk om hon hade gjort någonting åt det hela redan då, då kanske hon hade varit i livet fortfarande och under många år framöver. Lite egoistiskt faktiskt om ni frågar mig...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>