Kalla fakta

Hamnade framför TV4 och "Kalla fakta" som idag handlade om EU-migranterna som har tagit över gatorna. Personligen är jag så in i norden trött på dem och börjar bli mer och mer för att förbjuda tiggeri. Därför blev jag oerhört provocerad av programmet som ville skönmåla tiggeriet och hur synd det var om dem. Visst är det synd om de som hamnar i klorna på organiserad brottslighet men samtidigt så måste Rumänien ta hand om sina egna (med viss hjälp av EU förstås). Och med tanke på hur många miljarder de har mottagit i bistånd kan det bara inte vara rätt att det är så många tiggare därifrån i övriga Europa.
Tyvärr har jag börjat bli irriterad så snart jag ser tiggarna. Och ser dem, det gör man kan jag lova. Hinner med fem stycken bara på väg till jobbet. Och då snackar vi att jag har en promenad på ca 900 m! Det är samma personer som sitter på samma ställen varje dag. Men tyvärr, har man råd med både mobiltelefon och att röka har man inte mycket att hämta hos mig.
 
EU-migranter kan få samma förmåner som papperslösa

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>