2015 var ett väldigt intensivt år

Sitter här hemma och tänker tillbaka på 2015 inser jag att det har hänt väääldigt mycket:
 
1. Jag har lyckats bli gravid och har nu en knapp månad kvar innan ett nytt liv kommer till världen. Har haft en relativt komplikationsfri graviditet vilket jag känner mig väldigt tacksam över. Nu när det bara är några veckor kvar innan beräknat datum känns det jättespännande att äntligen snart få se vad det är för en liten människa som är där inne. Jag menar; eftersom att jag inte vet det minsta om donatorn så har jag ju absolut ingen aning om vilka egenskaper den lilla kommer att få.
 
2. Har flyttat vilket blev en jobbig procedur. Men det kommer att bli riktigt bra när det väl är klart med tapetsering och golvläggning. Jobbigt bara att det blir i samband med att jag ska gå hemma med en liten bebis.
 
3. Bytt jobb. Hade höga förväntningar på det men trivs inte något vidare bra. Har intressanta arbetsuppgifter men ledarskapet och det sociala klimatet är verkligen under all kritik.
 
4. Hade en jättelyckad 70-talsfest i slutet av januari.
 
5. Återigen tappat kontakten med min "chips- och dippkompis". Och den här gången tror jag dessvärre inte att vi kommer att återförenas igen. Känns trist men samtidigt så blev jag så otroligt ledsen och besviken att jag tror att jag mår bättre av att inte ha kontakt. Dessutom så är ju han en riktig festprisse och jag kommer ju inte att kunna hänga med i det livet längre så antagligen hade vi glidit ifrån varandra hur som helst vad tiden hade lidit.
 
6. Två begravningar av personer som hade olika platser i mitt liv.
 
7. Ny befattning i Hemvärnet: stabsgruppchef. Tuff storövning i september men det var samtidigt bra att kastas in i hetluften direkt. Nu blir det dock ett års ledighet från det gröna livet. Sen får vi se om det får plats i mitt nya liv,
 
Nu går vi in i ett nytt år och med det en ny era. Ser verkligen fram emot 2016 med alla nya upplevelser som det kommer att innebära!
 
Nyårsafton blev en lugn tillställning med middag hos mamma. Då jag har ganska ont i bäckenet så fort jag rör mig för mycket och är trött så passade det mig väldigt bra just i år. Blev i alla fall god mat och dryck (Richard Julins alkoholfria mousserande: kan rekommenderas).
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>