Är SL nöjda med sin leverans måntro?

Ställer återigen frågan hur SL kan med att ta fullt betalt för tjänster som de inte levererar? Och hur många andra företag kan bete sig så mot sina kunder utan att kompensera på ett eller annat sätt?
Om vi tar det från början: skulle åka ett snabbtåg i rusningstid i morse vilket var inställt pga vagnbrist. Jaha, bara att vänta på nästa tåg som var ett vanligt tåg som stannar vid varenda mjölkpall. Och vad händer då? Jo, det är en kvart försenat pga växelfel!!! Inte helt nöjd när jag kom försent till mitt läkarbesök på andra sidan stan alltså.
Sen då skulle jag hem igen i eftermiddags. Tror ni att det gick bättre då? Nej, då var det dags för personalbrist och återigen inställda tåg! Är det den servicen man betalar för? Nu får de väl ändå SL, eller kanske rättare sagt deras underleverantör Arriva, ta och skärpa till sig va? Och från och med nu ska jag sluta vara så svenskt snäll och bara vänta. Nej, nästa gång blir det taxi via resegarantin! *morr*
 
 
#sl #roslagsbanan #arriva

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>