Nu är prinsen född!

Sorry för att det varit lite tyst här från mig senaste veckan men det kom visst en "liten" sak emellan.
Gick hem på föräldraledighet förra fredagen för att få lite vila och ledighet innan beräknad födsel 27/1. Åkte raka vägen hem till soffan och låg och kollade lite tv-serier. Men vid straxt efter nio på kvällen blev jag akutkissnödig och hann precis resa mig upp ur soffan så splashade vattnet över parkettgolvet. Ringde in till sjukhuset och de ville att jag skulle komma in på en rutinkontroll. Så jag tog det lite lugnt och duschade och så eftersom att jag inte kände något.
I bilen på väg in till sjukhuset kom då första värken, ca kl 22:15. Sen kom de var fjärde minut och en halvtimme senare när jag kom in så var jag öppen tio centimeter. Då det var fullt på förlossningen för tillfället och förlossningen hade börjat kunde jag inte flyttas några längre sträckor utan vi fick börja i ett undersökningsrum. De hade världens sjå att leta fram en portabel lustgas för att jag åtminstone skulle få den lilla lindringen.
Vid 23:15 kördes jag då upp till förlossningen och i samband med det ville jag tydligen börja krysta även om det var lite väl tidigt. Sen gick det ganska fort; hade några vanliga värkar till innan krystvärkarna satte igång på riktigt. Och det var en befrielse vill jag lova. För då fick man ju äntligen ta i ordentligt och inte hålla emot. Och vips så föddes lilla Albin kl. 00:44. 49 cm lång och 3195 gram och heeelt bedårande!
 
Blödde en del men sprack knappt någonting alls vilket ju var skönt. Så det blev inte många stygn som behövde sys innan jag äntligen fick komma upp på mitt rum vid fyra-tiden. Men då var det ju stört omöjligt att somna för mig. Kunde inte titta mig mätt på underverket.
 
Var kvar i tre dagar då jag är ensamstående och de ville se att amningen kom igång ordentligt först. Vilket inte var det lättaste då han hellre sög på tungan/underläppen. Så vi fick ta lite hjälp av en s.k. amningsnapp och sen dess går det bättre och bättre. Alltså; med napp är det inga problem men nu övar vi på att äta utan.
Nu följer väl antagligen en period när vi ska lära känna varandra. Men vi är nog på god väg redan nu. Än så länge har vi haft en bra kontakt och han verkar vara lugn som en filbunke men väldigt nyfiken på livet!
 
Visst ser han ut som en liten farbror?

Kommentarer
Eva Pålsson

Grattis till lille Albin han är så fin Är så glad för din skull Kram💙💙💙

Svar: Tackar, tackar! Känns underbart att det fungerade och att allt har gått så bra. Känner mig lyckligt lottad... Kram.
Elly



2016-01-26 @ 07:51:30
Cilla

Blir så jäkla varm i hjärtat! Äntligen.... du är så värd detta och jag är så stolt över att få vara din vän!! Kramar <3

Svar: Halloj min största supporter!Är som sagt var lite dålig på att svara på sms/meddelanden här. Men det kommer och jag har inte glömt bort dig. Måste bara försöka hitta några rutiner som gör att jag får lite egentid. Som det är nu så sover vi tillsammans förutom när vi är ute och går. Jag har nog en del sömn och vila att ta igen efter en höst med sömnproblem...
Kram, kram
Elly



2016-01-26 @ 14:31:23


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>