Dagens bakluckeloppis

Varje sommar brukar jag stå på bakluckeloppis ett par gånger för att sälja av sånt som jag och mina närmaste har rensat ur skåpen. Så i dag var det dags för sommarens första försäljning. Blev av med många men kanske lite för billiga saker. Så summan av kardemumman blev att antalet kartonger sjönk men vinsten (efter bordsavgiften) blev knappa fem hundra. Mycket jobb för så lite pengar kan tyckas men eftersom att jag har stått så många gånger tidigare så står kartongerna färdigpackade nere i källaren och behöver bara lyftas in i bilen. Dessutom är några hundra mer än ingenting som man hade fått på tippen. Men den allra största vinsten är väl miljön. Det där att inte slänga hela och funktionsdugliga saker.
Tänkte försöka stå minst en gång till i sommar, är faktiskt ganska kul också. Tiden går fort om inte annat.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>