Mysig men störig utflykt

För att fira Lillemans halvårsdag igår så åkte vi ångbåten t/r Sthlm-Mariefred. Hade inte varit där tidigare så jag blev riktigt impad! Jättemysig stad precis vid vattnet, gammal bebyggelse och sen ovanpå det Gripsholms slott.
Dock kanske jag väljer att åka bil nästan gång i stället för båt. För även om det var jättemysigt att åka båt och se Mälaren så hade man rejäl träsmak i baken efter att ha suttit sammanlagt sju timmar på båtens träbänkar. :-) Dessutom kanske jag väljer att åka med ett annat resesällskap. Nu åkte jag med en barndomskompis som jag antagligen inte skulle vara kompis med överhuvud taget som det inte hade varit för just det att vi känt varandra hela livet och umgåtts familjevis. Vi är totalt olika som personer med olika intressen. Ibland kan det ändå bli en bra kombination men jag är väääldigt osäker på om det verkligen är så när det gäller oss. Jag stör mig mesta delen av tiden på att hon verkar vilja vara lite förmer än mig med sin fina utbildning, sitt fina jobb men framför allt med sin höga lön. Hon är nämligen ganska snabb med att kommentera att pengar inte är något problem för henne. Och vad jag än säger vill hon gärna tillrättavisa mig mer eller mindre. Skitstörigt om ni frågar mig! Men samtidigt så kan jag inte riktigt med att säga upp kontakten med henne då vi trots allt har känt varandra så länge och har så mycket gemensam historia.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>