3/4 av all min vishet är borta

Igår var det dags att dra ut den tredje visdomstanden i ordningen. Redan för typ 10 år sedan så opererade jag ut de två nedre i ganska tät följd. Då jag fick grymma komplikationer efter bägge de två utdragningarna så gruvade jag mig lite för denna. Men jag insåg att den behövde plockas bort då den börjat komma upp och skavde mot kinden plus att det var ett litet hål i den.
Själva utdragningen var enkel enligt tandläkaren men jobbig för mig. Jag har ganska liten och trång mun så jag trodde han skulle bända sönder hela käken på mig. Så jag är allt lite öm i hela munnen idag. Gör kanske inte direkt ont utan det är mer molande. Plus att det smakar apäckligt i munnen av sårvätskan.
 
Typ så här kände jag mig
 
Efter besöket hos tandis tog jag en promenad genom stan. Riktigt härligt att få ett litet avbrott från den vanliga vardagen och se lite annat. Käkade en salladslunch (kändes lagom för min mun just då) och tog tom ett glas vitt vin till. Vad gör man inte för att trösta sig själv lite och glömma det onda? :-)
Måste återigen säga att jag verkligen förundras av alla färger i naturen. Är ju SÅ underbart!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>